שגרירת ארצות הברית באו"ם ביקרה בצה״ל

סגן ראש המטה הכללי, אלוף הרצי הלוי: ״איראן מערערת את היציבות הביטחונית באזור, באמצעות שלוחותיה בסוריה, לבנון ורצועת עזה. מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו להוות שותפים אסטרטגיים של ארה"ב״

צילום: דובר צה״ל 

שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, ביקרה אתמול (ג') בצה"ל כחלק מביקורה בישראל. השגרירה לוותה על-ידי שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן וסגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, וסיירה במגוון אתרים בהם סקרו לה בכירים בצה"ל באשר לאתגרים הביטחוניים עימם מתמודד צה"ל והמענה המבצעי להם.

בתחילת היום, ביקרה השגרירה תומס-גרינפילד בבסיס חיל האוויר "פלמחים", שם פגשה את ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל. לאורך הסיור הוצגו לשגרירה מערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר הישראלי, בינהן מערכת כיפת ברזל והיא לוותה על ידי מפקד כנף 168, אל״ם תמיר צימבר.

בהמשך היום, הגיעה השגרירה אל מעבר כרם שלום, שם לוותה על ידי מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, ראש רשות המעברים במשרד הביטחון, ארז צידון, מפקד מנהלת התיאום והקישור לעזה, אל"ם משה טטרו ובכירים נוספים בנושא האיומים השונים בגזרה, המצב הביטחוני וההומניטרי ברצועת עזה ותמונת המצב הגזרתית.

לקראת סיום הביקור ביקרה השגרירה במנהרת טרור בגבול לבנון שבנה ארגון הטרור חיזבאללה, בליוויו של מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שלומי בינדר שסקר לה בנושא אתגרי הגזרה, המצב בלבנון, התבססות והתעצמות חיזבאללה בגבול לבנון והשפעות איראן באיזור.

מדברי סגן ראש המטה הכללי, אלוף הרצי הלוי: ״איראן מערערת את היציבות הביטחונית באזור, באמצעות שלוחותיה בסוריה, לבנון ורצועת עזה. מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו להוות שותפים אסטרטגיים של ארה"ב בטיפול באתגרים השונים, תוך שמירה על מחויבות לערכים המשותפים שלנו – קידום השלום והיציבות הביטחונית. צה"ל ימשיך לנקוט בפעולות הנדרשות להגנה על אזרחי מדינת ישראל ולעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב להבטחת ביטחון אזורי".

מדברי שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: ״השגרירה ראתה את האיומים הרבים עמם אנו מתמודדים ואת ארגוני הטרור שנמצאים ממש מעבר לגבול כשלוחות של איראן. אני בטוח שבפעם הבאה שנצטרך להסביר זאת למועצת הביטחון, היא תיזכר בביקור הזה ותבין לעומק עוד יותר את הנושאים ותוכל להגן טוב יותר על האינטרסים של מדינת ישראל״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית