TriEye הישראלית גייסה להמשך פיתוח של חיישן SWIR מבוסס CMOS

הפתרון מספק תמונה ברזולוציה גבוהה תוך התגברות על תנאי תאורה מאתגרים, דוגמת חושך, סינוור בעת זריחה ושקיעה, ותנאי מזג אוויר קשים כמו גשם, ערפל ואבק

Credit - Maxim Dinshtein 

חברת הסטארט-אפ TriEye מתל-אביב גייסה 74 מיליון דולר במטרה להמשיך לפתח חישת SWIR) Short-Wave Infrared). את סבב הגיוס הובילו הקרנות M&G Investments ו-Varana Capital ולקחו בו חלק Tawazun SDF מאיחוד האמירויות (שמשקיעה לראשונה בחברה ישראלית), סמסונג ונצ׳רס, Deep Insight, קבוצת Allied ודיסקונט קפיטל. 

כמו כן, השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בחברה: אינטל קפיטל, ענקית הרכב הגרמנית פורשה, Grove Ventures ומריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט. ,TriEyeשהוקמה בשנת 2017 על ידי אבי בקל, עומר קאפח ופרופ' אוריאל לוי, גייסה עד היום 96 מיליון דולר. החברה מעסיקה מעל ל-80 עובדים ובכוונתה להמשיך ולגייס עשרות עובדים נוספים כדי לתמוך בהרחבת פעילותה.

TriEye פיתחה חיישני SWIR, אינפרא-אדום באורך גל קצר, המבוססים על טכנולוגיית CMOS. הפתרון מוזיל את עלות ייצור החיישן בסדרי גודל משמעותיים לעומת תהליך הייצור כיום המבוסס InGaAs, שהוא תהליך מורכב ויקר, ובכך מאפשרת את הטמעתו במערכות קצה רבות ומגוונות.  

TriEye מדווחת כי תשקיע את ההון שגייסה, בין היתר, בקידומו של ה- SEDAR (Spectrum Enhanced Detection And Ranging), הפתרון הייחודי שלה למערכות ADAS ורכבים אוטונומיים. 

הפתרון מספק תמונה ברזולוציה גבוהה תוך התגברות על תנאי תאורה מאתגרים, דוגמת חושך, סינוור בעת זריחה ושקיעה, ותנאי מזג אוויר קשים כמו גשם, ערפל ואבק. תנאים בהם המצלמות הקיימות מתקשות לתפקד ביעילות הנדרשת וכן מספק מפת עומק של הסביבה ברזולוציה גבוהה, בדומה לאלו המופקות על ידי מערכות הLiDAR, אך במחיר זול יותר. 

''אנחנו גאים להיות החברה הראשונה בעולם שמביאה את היתרונות של טכנולוגיית SWIR מבוססת CMOS למגוון רחב של תעשיות במחיר שובר שוק", ציין אבי בקל, מנכ"ל ומייסד משותף ב-TriEye. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית