לראשונה, נערכה בישראל פסגת חדשנות אקלים

השרה זנדברג: ״קוראת לכל הסטארט-אפים לבדוק איך הטכנולוגיה שלהם תוכל לתאום להתמודדות – לא רק בסיסמה שטחית אלא באסטרטגיית פיתוח מוצר אמיתית

בצילום: נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג; השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; סגן שר החוץ, עידן רול; שגריר בריטניה בישראל, ניל ויגן; מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין; מנכ"ל PLANETech, אוריאל קלר. קרדיט צילום: PLANETech

"ישראל יכולה וחייבת להיות בין המדינות המובילות בעולם בהתמודדות מול אתגרי משבר האקלים. אלפי הסטארט-אפים המתקדמים של ישראל, מוסדות המחקר ברמה בינלאומית שלה, ועשרות שנות ניסיון בעמידה באתגרים של סביבה צחיחה כבר הופכים אותה לכוח עולמי של טכנולוגיות אקלים פורצות דרך", כך אמר אתמול  נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בפסגת החדשנות האקלימית שנערכה אתמול (ג׳).

מטרת הפסגה הייתה קידום השיח הישראלי והגלובלי סביב תפקידה של החדשנות הישראלית בהתמודדות מול אתגרי משבר האקלים, והעומדים מאחוריה הם קהילת PLANETech, משרד החוץ, המשרד להגנת הסביבה, שגרירות בריטניה בישראל ורשות החדשנות. הפסגה התקיימה בישראל וכללה חלק מקוון אשר הועבר בשידור חי, וכן חלק פיזי בו השתתפו נציגים ממדינות זרות, ובכירים מתעשיית ההייטק הישראלי.

פסגת החדשנות האקלימית כללה מיפוי של כ-1,200 חברות אקלים ישראליות, וכן הצגה מעמיקה יותר של תשע חברות סטארט-אפ העוסקות בתחומים שונים תחת המטרייה הענקית של Climate Tech: חקלאות, אנרגיה, מגוון ביולוגי, חיזוי מזג אוויר, חלבון אלטרנטיבי, כלכלה מעגלית, שרשראות אספקה, חומרים ותחבורה. החברות שהוצגו הן:

  • See Tree: מבצעת ניטור צמיחת עצים ברמת הפרט במדויק צמיחת עצים, בכדי לאפשר אופטימיזציה של קליטת הפחמן בפרויקטים לשימור יערות.
  • UBQ Materials: החברה הישראלית הראשונה שהצטרפה לקמפיין "Race to Zero" של האו"ם, פיתחה תהליך ייחודי המייצר חומרים עם השפעה אקלימית חיובית מפסולת עירונית, אשר תומך בכלכלה מעגלית.
  • Aleph Farms: חברת בשר מתורבת, המייצרת בשר ישירות מגידול תאי בעלי חיים. תהליך זה מספק חלופה בת קיימא לחלבון על בסיס בעלי חיים.
  • ElectReon: שואפת ליצור ולבנות את הכביש העירוני החשמלי הראשון בעולם, ולספק טעינה אלחוטית לכלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה, ללא צורך בעצירת טעינה.
  • Wiliot: יוניקורן ישראלי חדש, משפרת את האופן שבו מנוהלות שרשראות אספקה ​​ומסייעת להפחית בזבוז ואובדן מזון באמצעות מחשב זעיר שפיתחה בשם Wiliot IoT Pixels.
  • Beewise: לקחה על עצמה משימה להגן על הדבורים, אחד מבעלי החיים החשובים ביותר לייצור מזון עולמי המאוים על ידי שינויי האקלים, על ידי שמירה על מושבות הדבורים בריאות ובטוחות.
  • Tommorow.io: פיתחה טכנולוגיה ייחודית לחיזוי מזג אוויר המסייעת בניהול אתגרי בטחון אקלימי וחיזוי אירועי מזג אוויר קיצוניים.
  • StoreDot: מפתחת חומרים חדשניים המשנים את האופן בו אנו טוענים מכוניות חשמליות, ותומכים במעבר לתחבורה חשמלית.
  • Augwind: פועלת בתחום אחסון האנרגיה לאורך זמן על ידי המרת אנרגיה המאוחסנת באוויר דחוס לאנרגיה חשמלית בעלת יעילות גבוהה, ללא השפעות סביבתיות מזיקות.

"טכנולוגיות אקלים זה לא רק אנרגיה סולארית ומכוניות חשמליות, זה תחום המכסה את כל הטכנולוגיות שלוקחות חלק במאמץ בצמצום פליטות גזי חממה, והסתגלות לשינויי האקלים. אנו מעודדים יזמים להצטרף למגמה העולמית בתחום טכנולוגיות האקלים ולהקים סטארטאפים עם השפעה אקלימית חיובית", מסר אוריאל קלר, מנכ"ל PLANETech - קהילת חדשנות לטכנולוגיות אקלים ללא מטרות רווח, מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות ול-Consensus Business Group.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, הנמצאת בימים אלה בגלזגו, שלחה סרטון מוקלט ששודר בכנס. "אני קוראת לכל חברי האקוסיסטם בעולם הסטארטאפים לבחון כיצד הטכנולוגיה שלהן תוכל לתרום להתמודדות עם שינוי האקלים – לא רק בסיסמה שטחית אלא באסטרטגיה אמיתית של פיתוח מוצר", אמרה.

״המלחמה בשינוי האקלים היא מטרה לא רק עבור ישראל, גם לכל המזרח התיכון. יש לנו הבנות משותפות עם שותפינו האזוריים שמדובר באתגר משותף, שבכדי להתמודד איתו, אנו חייבים לשלב ידיים", אמר עידן רול, סגן שר החוץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית