בנט חזר מרוסיה: ״היחסים בין שתי המדינות טובים מאוד, אבל תמיד אפשר יותר״

״במקרה הזה הפוטנציאל של שיתוף הפעולה הכלכלי, המדעי, התרבותי והטכנולוגי הוא אינסופי, בהתחשב בעובדה שיש בישראל כמיליון דוברי רוסית״, אמר בנט בשובו מסוצ׳י 

סטילס: קובי גדעון/ לע"מ

"נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות. הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד. אני רוצה להודות מכאן לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה״, אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט. 

חיבוק דוב?

״הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק, בלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם.

״היחסים בין שתי המדינות טובים מאוד, אבל תמיד אפשר יותר. במקרה הזה הפוטנציאל של שיתוף הפעולה הכלכלי, המדעי, התרבותי והטכנולוגי הוא אינסופי, בהתחשב בעובדה שיש בישראל כמיליון דוברי רוסית. בשבוע הבא נצא לגלאזגו, לוועידת האקלים, גם שם צפויות פגישות עם שורה של מנהיגים.

״כפי שאמרתי, בשבוע הבא נצא לוועידת האו"ם לענייני אקלים שתתקיים בגלאזגו שבסקוטלנד, ביחד עם שרת האנרגיה, קארין אלהרר, ועם השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג. בהקשר הזה, אנחנו מביאים היום, כאן לשולחן הממשלה, מספר החלטות חשובות בנושא האקלים והמשבר הסביבתי והגלובלי.

״משבר האקלים הוא אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום העולמי, ובצדק. הוא נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיים של הילדים והנכדים שלנו. זה בנפשנו. אנחנו נדרשים לזה גם כאן בישראל, בכל הדרגים ובכל המשרדים. הממשלה תאשר היום מספר החלטות, בהן קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן, התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות, עידוד חדשנות טכנולוגית והאצת תשתיות. יש עוד שורה של פעולות שאנחנו בוחנים ונודיע עליהן בהמשך לכשיבשילו.״

המגזר הערבי

״מהלך נוסף ומשמעותי מאוד שאנחנו מוציאים היום אל הפועל הוא תכנית רחבת היקף לקידום המגזר הערבי, שממשיכה תכנית חומש של הממשלה הקודמת. יש דברים טובים שנעשו וצריך להמשיך אותם. המטרה שלנו היא לצמצם את הפערים בחינוך, ברווחה, בתעסוקת נשים ובתחום הכלכלי-מוניציפאלי במיוחד״, מוסיף בנט. 

״אנחנו מביאים היום לשולחן הממשלה תכנית בהיקף רחב של כ-6 מיליארד שקלים בממוצע בשנה, למשך 5 שנים. תכנית שתעסוק בפיתוח תעסוקה, בחיזוק מוניציפאלי, בשיפור שירותי הבריאות, בעידוד ההשתלבות בהיי-טק ובמקצועות טכנולוגיה ובעוד הרבה דברים.

בנפרד, אנחנו מאשרים את התכנית הלאומית למאבק בפשיעה מהמגזר הערבי, שכמו שראינו בסוף השבוע, זולגת לכל המדינה. התכנית בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים נוספים. אני מאחל הצלחה לשר הבט"פ ולשר המשפטים שמאוד דוחף בעניין, ולכל משרדי הממשלה. 

״חברים, זו לא משימה במעמד צד אחד, זו לא משימה רק של הממשלה, זה יעד משותף של ממשלת ישראל עם הציבור הערבי. המדינה תעשה את שלה, אבל  הרחוב הערבי חייב להירתם גם הוא. זה לא יהיה קל, אבל אנחנו חייבים להצליח.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית