חשד לדליפת נתונים מחברת בנגקוק איירווייס
שוב עולם התעופה סובל ממתקפת סייבר - והפעם חברת בנגקוק איירווייס. קבוצת ההאקרים LockBit מאיימת בהדלפת נתוני לקוחות
עמי רוחקס דומבה
| 31/08/2021
בנגקוק איירווייס התנצלה על דליפת נתונים הכוללת מידע על דרכון ונתונים אישיים של לקוחות. החברה מסרה כי גילתה "מתקפת אבטחת סייבר שגרמה לגישה בלתי מורשית ובלתי חוקית למערכת המידע שלה" ב -23 באוגוסט. בהודעה נאמר כי החברה "מצטערת מאוד על הדאגה ואי הנוחות שגרמה תקרית זדונית זו".
בנגקוק איירווייז לא הגיבה לבקשות תגובה של ZDNet סביב כמה לקוחות היו מעורבים בדליפה מה מסגרת הזמן של הפריצה. בהודעת החברה נמסר כי בחקירה עלה כי דלף מידע הכולל השמות, הלאומים, המינים, מספרי הטלפון, המיילים , כתובות, פרטי התקשרות, מידע על דרכון, מידע היסטורי על נסיעות, פרטי כרטיס אשראי ומידע על ארוחות מיוחדות לנוסעי חברת התעופה.
החברה מסרה כי היא עדיין עורכת חקירה ופועלת לחיזוק מערכת ה- IT שלה. התוקפים לא הצליחו להשפיע על מערכות האבטחה התפעוליות או האווירונאוטיות של בנגקוק איירווייס, כך על פי ההודעה ולמשטרה המלכותית התאילנדית נמסר הודעה על האירוע.
"כאמצעי מניעה ראשוניים, החברה ממליצה בחום לנוסעים לפנות לבנק או לספק כרטיס האשראי שלהם ולפעול לשינוי סיסמה", נמסר מהחברה. "בנוסף לכך, החברה רוצה להזהיר את הנוסעים להיות מודעים לכל שיחות ו/או מיילים חשודים או לא רצויים, שכן התוקף יכול לטעון שהוא בנגקוק איירווייס ולנסות לאסוף נתונים אישיים באמצעות הטעיה.״
ההודעה, שפורסמה ביום שישי, עלתה בקנה אחד עם הודעה מקבוצת תוכנות הכופר LockBit שאמרה כי היא מתכננת לשחרר 103 גיגהבייט של קבצים דחוסים שלטענתם נגנבו מבנגקוק איירווייס.
שוב עולם התעופה סובל ממתקפת סייבר - והפעם חברת בנגקוק איירווייס. קבוצת ההאקרים LockBit מאיימת בהדלפת נתוני לקוחות
בנגקוק איירווייס התנצלה על דליפת נתונים הכוללת מידע על דרכון ונתונים אישיים של לקוחות. החברה מסרה כי גילתה "מתקפת אבטחת סייבר שגרמה לגישה בלתי מורשית ובלתי חוקית למערכת המידע שלה" ב -23 באוגוסט. בהודעה נאמר כי החברה "מצטערת מאוד על הדאגה ואי הנוחות שגרמה תקרית זדונית זו".
בנגקוק איירווייז לא הגיבה לבקשות תגובה של ZDNet סביב כמה לקוחות היו מעורבים בדליפה מה מסגרת הזמן של הפריצה. בהודעת החברה נמסר כי בחקירה עלה כי דלף מידע הכולל השמות, הלאומים, המינים, מספרי הטלפון, המיילים , כתובות, פרטי התקשרות, מידע על דרכון, מידע היסטורי על נסיעות, פרטי כרטיס אשראי ומידע על ארוחות מיוחדות לנוסעי חברת התעופה.
החברה מסרה כי היא עדיין עורכת חקירה ופועלת לחיזוק מערכת ה- IT שלה. התוקפים לא הצליחו להשפיע על מערכות האבטחה התפעוליות או האווירונאוטיות של בנגקוק איירווייס, כך על פי ההודעה ולמשטרה המלכותית התאילנדית נמסר הודעה על האירוע.
"כאמצעי מניעה ראשוניים, החברה ממליצה בחום לנוסעים לפנות לבנק או לספק כרטיס האשראי שלהם ולפעול לשינוי סיסמה", נמסר מהחברה. "בנוסף לכך, החברה רוצה להזהיר את הנוסעים להיות מודעים לכל שיחות ו/או מיילים חשודים או לא רצויים, שכן התוקף יכול לטעון שהוא בנגקוק איירווייס ולנסות לאסוף נתונים אישיים באמצעות הטעיה.״
ההודעה, שפורסמה ביום שישי, עלתה בקנה אחד עם הודעה מקבוצת תוכנות הכופר LockBit שאמרה כי היא מתכננת לשחרר 103 גיגהבייט של קבצים דחוסים שלטענתם נגנבו מבנגקוק איירווייס.