כך יתבצע תשלום הכסף למשפחות עניות בעזה

הכסף יועבר למשפחות דרך סוכנות World Food Programme של האו״ם באמצעות כרטיסים אלקטרוניים נטענים (זו התכנית). תשלום לפקידי חמאס טרם הוסדר

bigstock

על פי הודעת משרד הביטחון, אושר ההסכם עם חמאס, בתיווך מצרים, שיאפשר תשלום למשפחות עניות בעזה. הכסף יגיע מקטאר לאו״ם, האו״ם ינפיק כרטיסים דיגיטליים (טרם סגור אך זו החלופה המועדפת), ויחלק אותם למשפחות לפי רשימה שיש לו. את הרשימה אישר השב״כ הישראלי. סה״כ יקבלו תמיכה במסלול זה כמאה אלף משפחות. 

״המזומן הוא חלק ממענק של 360 מיליון דולר שהתחייבו על ידי האמיר קטאר, תמים בן חמאד אל ת'אני, לאנשי רצועת עזה בינואר שיופעל בשנת 2021״, כך לפי middleeastmonitor. ״על פי ההודעה, הסיוע יועבר לפני סוף אוגוסט ויחולק במהלך חודש ספטמבר.״ את חלוקת הכספים תנהל קרן World Food Programme של האו״ם. 

מדובר על מענק חד פעמי , חודשי, בהיקף של 100 דולרים למשפחה שיועבר לכרטיס. באמצעות הכרטיס, המשפחה תוכל להוציא כסף למחייתה החודשית. אם יתברר כי הכסף הולך למישהו המשוייך לפעילות פח״ע, זכאותו לתשלום החודשי תתבטל. לאחר חלוקת הכרטיסים בחודש הראשון, בכל חודש לאחר מכן, האו״ם יקבל כסף מקטאר ויטעין את הכרטיסים שכבר נמצאים בידי המשפחות. 

באותה קרן, תכנית אחרת, אמורה לתמוך גם צרפת בסכום של כחצי מליון אירו. קנדה גם היא תתרום שני מליוני דולרים. ככל הנראה, מדובר בתמיכה שאינה כספית בתושבי עזה באמצעות פעילות הקרן. ככל הנראה במוצרים שיחולקו למשפחות.   

תכנית תמיכה נוספת, אחרת, גם היא בכסף למשפחות עניות, תנוהל על ידי שילוב ידיים בין The Gaza Protection Consortium, Norwegian Refugee Council ו-World Food Programme. התכנית תומכת ב1,499 פליטים ו -1,144 משקי בית שאינם פליטים בהתאמה. 

לאו״ם יש תכנית נוספת לתמיכה בתושבי עזה בשם Flash Appeal המנוהלת על ידי UNRWA. מאז מאי 2021 (מבצע ״שומר החומות״) הוזרמו לתכנית הזו 38 מליוני דולרים. סה״כ האו״ם ביקש עבור התכנית כ-46 מליוני דולרים

לסיכום, ההסכם בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים כולל משאיות דלק שיוצאות מישראל ונכנסות דרך כרם שלום ישירות לתחנת הכוח בעזה. כמו גם, חלוקת כסף למשפחות עניות באמצעות סוכנות של האו״ם. בינתיים, טרם הושגה פריצת דרך בתשלומים לפקידי חמאס. אם לא יושג הסכם כזה, ניתן להעריך כי צפויה הסלמה בעזה בקרוב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית