פריצת דרך בספרד: אמתן הישראלית תספק אלפי אקדחים למשמר האזרחי

החברה זכתה במכרז, בו גברה על אקדחי גלוק וברטה, לאספקת 6,000 אקדחים בשווי כולל של כ-2.5 מיליון אירו
 

צילום: אמתן

חברת אמתן הישראלית, יצרנית נשקים קלים ורובים לצבאות וגופי אכיפת חוק, זכתה בחוזה לאספקת 6,000 אקדחי רמון 9x19 מ"מ מתוצרתה למשמר האזרחי הספרדי (Guardia Civil) בשווי כולל של כ-2.5 מיליון אירו. זוהי הפעם הראשונה שאמתן זוכה במכרז כלשהוא בספרד, אם כי לישראלדיפנס נודע כי חברת אמתן מספקת כלי נשק ליחידות כוחות מיוחדים של מדינות נוספות באירופה.

הזכייה הגיעה לאחר סדרה של מבחנים טכניים נוקשים שנערכו לאקדחי 9x19  מ"מ שהתמודדו על מכרז זה וביניהם גלוק 19 דור 5, ברטה APX Centurion, AREX Delta M ו-HK SFP9 S של הקלר וקוך. אקדח הרמון זכה במקום הראשון עם תוצאה של 38 נקודות מתוך 40 אפשריות, כאשר אקדח הגלוק הגיע למקום השני עם 28 נקודות ואקדח HK SF9 S למקום השלישי עם רק 22 נקודות.

עם זאת, מסתבר כי גם למחיר שהוצע לאקדח הייתה משמעות חשובה בבחירה. אקדח ה-HK הוצע במחיר של 385 אירו ליחידה, הגלוק במחיר של 306 ליחידה ואילו הרמון הוצע במחיר של 269 אירו לאקדח בודד.

בתחילת השנה דווח באתר ישראלדיפנס כי המשמר האזרחי הספרדי (Guardia Civil) הוציא מכרז לרכישת כמות מינימלית של 7,050 רובי סער לשימוש ביחידות שונות של המשמר בשווי של כ-12 מיליון יורו והאספקה צפויה בין ינואר 2022 ובין דצמבר 2024.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית