אחרי 37 שנים: בסיס חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף עובר לרמלה 

הבסיס החדש משתרע על שטח של 120 דונם, מתוכם 15,300 מ"ר בנוי, וכולל: משרדים, מבני מגורים, כיתות לימוד והדרכה, מרכז לוגיסטי, מטווח מקורה, נשקייה, מסלול מכשולים, מגרש כדורסל וטריבונה

אחרי 37 שנים: בסיס חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף (בה"ד 16) עובר מצריפין למשכנו החדש ברמלה 

קרדיט: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
 

אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון סיים בימים אלה בנייתו של מחנה חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף - שיחידותיו יועתקו מצריפין ונס ציונה לרמלה, בסמוך למטה פיקוד העורף (מחנה רחבעם). הפרויקט בוצע בהובלת מנהלת "אופק רחב" במחלקת שוה"ם ותשתיות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל.  

הבסיס החדש משתרע על שטח של 120 דונם, מתוכם 15,300 מ"ר בנוי, וכולל: משרדים, מבני מגורים, כיתות לימוד והדרכה, מרכז לוגיסטי, מטווח מקורה, נשקייה, מסלול מכשולים, מגרש כדורסל וטריבונה. כמו כן הוא כולל מתקן ייחודי לאימוני חילוץ ואב"כ, המשתרע על שטח של 3,600 מ"ר ובנייתו עתידה להסתיים בחודשים הקרובים. בניית הבסיס החדש נמשכה כשלוש שנים וחצי בעלות כוללת של כ-280 מיליון שקל, ואכלוסו יחל השבוע. 

בית הספר לפיקוד ומקצועות העורף מהווה את מרכז ההדרכה, האימון וההכשרה לכל המקצועות והמסגרות בפיקוד העורף. בית הספר מאמן ומכשיר מעל ל-30 אלף איש בשנה, בהם  חיילים, אנשי קבע, אנשי מילואים, תלמידים, ארגוני ביטחון וחירום ועוד, ומהווה כוח כוננות מיידי לחילוץ במצבי חירום ושגרה. 

המהלך הינו חלק מתוכנית שוה"ם לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכז הארץ, שתביא לשיפור האפקטיביות המבצעית של הצבא ולהתייעלות וחיסכון בעלויות הקיום של יחידותיו. במסגרת התוכנית תתאפשר בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור במרכז הארץ ומאות אלפי מ"ר של תעסוקה ומסחר בשטחים שיפונו.