ניסוי ראשון של תדלוק אווירי בלילה של מסוק CH-53 K
מסוקי K כבר עברו סדרת של ניסויי תדלוק אווירי ביום תוך נשיאת מטען של יותר מ-12 טונות. המטוס המתדלק הוא C-130
דן ארקין
| 26/07/2021
זרוע האוויר של חיל הנחתים בארה"ב ביצעה לראשונה ניסוי של תדלוק אווירי ליילי של מסוק CH-53K תוצרת לוקהיד מרטין. התדלוק בוצע בסיוע אמצעים לראיית לילה, ובכך הוכחה יכול הפעלה של המסוקים בטווחים ארוכים, ביום ובלילה תוך נשיאת מטענים. מסוקי CH-53 KING STALION נבחרו כמחליפים בעתיד את מסוקי יסעור הוותיקים של חיל האוויר הישראלי.
מסוקי K כבר עברו סדרת של ניסויי תדלוק אווירי ביום תוך נשיאת מטען של יותר מ-12 טונות. המטוס המתדלק הוא C-130. תכנית המרינס היא להצטייד בשנים הקרובות ב-200 מסוקי K, 33 נמצאים בשלבי ייצור בלוקהיד מרטין ושלושה כבר נמסרו למרינס.
בניסויים הוכיחו המסוקים יכולות נשיאת מטענים כבדים למרחק של 110 מייל במזג אוויר חם במיוחד. נערכו גם ניסויי ירי מקלעים, הטלת מטענים חיצוניים, טיסה במהירות גבוהה של 200 קשר, פניות והמראות ונחיתות ממשטחים שאינם ישרים או שטוחים.
מסוקי K כבר עברו סדרת של ניסויי תדלוק אווירי ביום תוך נשיאת מטען של יותר מ-12 טונות. המטוס המתדלק הוא C-130
זרוע האוויר של חיל הנחתים בארה"ב ביצעה לראשונה ניסוי של תדלוק אווירי ליילי של מסוק CH-53K תוצרת לוקהיד מרטין. התדלוק בוצע בסיוע אמצעים לראיית לילה, ובכך הוכחה יכול הפעלה של המסוקים בטווחים ארוכים, ביום ובלילה תוך נשיאת מטענים. מסוקי CH-53 KING STALION נבחרו כמחליפים בעתיד את מסוקי יסעור הוותיקים של חיל האוויר הישראלי.
מסוקי K כבר עברו סדרת של ניסויי תדלוק אווירי ביום תוך נשיאת מטען של יותר מ-12 טונות. המטוס המתדלק הוא C-130. תכנית המרינס היא להצטייד בשנים הקרובות ב-200 מסוקי K, 33 נמצאים בשלבי ייצור בלוקהיד מרטין ושלושה כבר נמסרו למרינס.
בניסויים הוכיחו המסוקים יכולות נשיאת מטענים כבדים למרחק של 110 מייל במזג אוויר חם במיוחד. נערכו גם ניסויי ירי מקלעים, הטלת מטענים חיצוניים, טיסה במהירות גבוהה של 200 קשר, פניות והמראות ונחיתות ממשטחים שאינם ישרים או שטוחים.