ביידן מעוניין להגדיל ב-50% את תקציב ה-IT האמריקני בשנת 2022

הנשיא הציג את טיוטת התקציב שלו, העומדת על כשישה טריליון דולר. מתוכם, 58.4 מיליארד מוקצים לתחום טכנולוגיות המידע, לעומת 37.7 בשנה הפיסקלית האחרונה

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, בשבוע שעבר. צילום: REUTERS/Ken Cedeno

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, הציג ביום שישי את הצעת התקציב הממשלתית שלו לשנת 2022, בסך 6.01 טריליון דולר. הנושאים בהם מבקש הממשל להתמקד: ביטחון, תשתיות, בריאות הציבור, חינוך, שוויון הזדמנויות, אקלים, ומחקר בתחומים שונים.

מעיון בהצעה עולה החשיבות הגדולה שמייחס הממשל לשיפורים ולשדרוגים בתחום ה-IT והסייבר: הבקשה היא לסכום כולל של 58.4 מיליארד דולר עבור הסוכנויות והמחלקות הפדרליות-אזרחיות, גידול של למעלה מ-50% מ-37.7 מיליארד בשנה הפיסקלית 2021. ההתמקדות תהיה בעיקר בהטמעת, שיפור ותחזוק טכנולוגיות ענן מתקדמות, אבטחת סייבר, וכן גיוס אנשי IT מהתחומים השונים וריענון מיומנויות עבור הקיימים.

9.8 מיליארד דולר מיועדים לאבטחת סייבר של הסוכנויות הפדרליות האזרחיות (לא כולל מחלקת ההגנה). מתוכם, 750 מיליון דולר מיועדים לשיפור מערכת אבטחת הסייבר של הסוכנויות שנפגעו במתקפת SolarWinds, הכוללות את מחלקות המדינה, ביטחון פנים, ומסחר, וכן 110 מיליון נוספים לסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות (CISA), מה שיעלה את תקציבה ל-2.1 מיליארד דולר בשנה הבאה. 500 מיליון נוספים מיועדים לקרן למודרניזציה טכנולוגית, המסייעת במימון פרויקטים ממשלתיים שונים. משרד מנהל הסייבר הלאומי, שהוקם רק השנה, יתוקצב ב-15 מיליון דולר.

אתר Nextgov, המסקר טכנולוגיה וחדשנות בהקשר לממשל האמריקני, מדווח כי המחלקה לענייני וטרנים תזכה בחתיכה הגדולה ביותר מעוגת התקציב: 8.5 מיליארד דולר, המהווים כ-14.5% מ-58.4 המיליארד. לאחר מכן: המחלקה לביטחון המולדת (8.2 מיליארד), מחלקת הבריאות (7 מיליארד), מחלקת האוצר (6 מיליארד), ומחלקת התחבורה (3.7 מיליארד).

הסכומים המדוברים אינם כוללים את תקציב ה-IT והסייבר של מחלקת ההגנה. על פי הפרסום הרשמי, מתוך סך התקציב (שישה טריליון), 752.9 מיליארד מיועדים להגנה לאומית, כאשר 715 מיליארד מיועדים למחלקת ההגנה. מדע וטכנולוגיה מתוקצבים ב-14.7 מיליארד, מיקרואלקטרוניקה ב-2.3 מיליארד, בינה מלאכותית ב-874 מיליון, וטכנולוגית 5G ב-398 מיליון. ״פעולות סייבר״ של מחלקת ההגנה מתוקצבות ב-10.4 מיליארד דולר לשנת 2022, כאשר תחת מטרייה זו נמצאים ״אבטחת סייבר, פעולות במרחב הסייבר, ומחקר ופיתוח לתמיכה באבטחה ובפעילות״. בשנת 2021 עמד התקציב על 9.8 מיליארד. 

התקציב אמור לקבל את אישור הקונגרס על מנת להפוך לרשמי, ושם כבר ברור שייתקל בהתנגדות עזה מצד הרפובליקנים, הדוחים את תכניות הנשיא להעלאת מיסים ולגרעון גבוה מכפי שהיה טרם פרוץ מגפת הקורונה (אך נמוך מזה של השנתיים האחרונות). כרגע, התקציב מהווה יותר ״הצהרת כוונות״ המצביעה על עדיפויות הממשל. יש להעבירו עד לחודש אוקטובר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית