לוד: מצב ׳אירוע חירום אזרחי׳

פעילות בלוד. צילום: משטרת ישראל

שר הביטחון בני גנץ הכריז לפנות בוקר על אירוע חירום אזרחי בעיר לוד, על רקע המתקפות האלימות שמתקיימות בעיר מאתמול. גנץ פעל מתוקף הסמכויות שמקנה לו ההכרזה על מצב חירום בעורף. גנץ מסר את הודעתו למפכ"ל המשטרה, לאחר התייעצות עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כמתחייב בחוק. 

כל זאת, לאחר שקיים במהלך הלילה התייעצות משפטית עם היועץ המשפטי לממשלה בנושא, קיים שיחה עם ראש עירית לוד יאיר רביבו, וכן לקח חלק בדיון בנושא שקיים ראש הממשלה ביחד עם השר לביטחון פנים, היועמ"ש ומפכ"ל המשטרה.

הצו מאפשר להכפיף כוחות הצלה תחת פיקוד המשטרה, להשתמש בציוד נדרש של גופים שונים, להגביל שהייה של אדם במקומות מסוימים או להישאר שטחים בשל חשש לפגיעה. זאת מתוקף סעיף 90 לפקודת המשטרה.

מיד עם הכרזת השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה על מצב ׳אירוע חירום אזרחי׳ בעיר לוד, הורה מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי על עיבוי כוחות משטרה בצורה משמעותית בעיר לוד ובעוד מספר ערים מעורבות. לאור האירועים, מפכ״ל המשטרה מעביר היום את לשכתו לעיר לוד ובמקום יוקם חפ״ק משטרתי. 

מצב ׳אירוע חירום אזרחי׳ מקנה לשוטרים בשטח חופש פעולה רחב יותר בעיר שבה הוכרז מצב זה. ״משטרת ישראל תנקוט ביד קשה כלפי מפרי החוק והסדר וזה הזמן להדגיש כי מי שמפר הוראה של שוטר דינו עד שלוש שנות מאסר״, אומרים במשטרה.  

המפכ״ל: ״אנו עדים למצב שלא ראינו בעבר בערים מעורבות וזה כולל אלימות קשה על רקע לאומני, פגיעה בסמלי דת וגם נסיונות לפגוע בשוטרים ולסגור צירי תנועה מרכזיים. על משטרת ישראל מוטלות בימים אלה שורה של משימות לאומיות ואנו נבצע את המוטל עלינו ונשיב את הסדר על קנו״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית