פרסום בארה״ב: כך מימנה רוסיה מבצעי השפעה על בחירות באמצעות מטבעות וירטואלים

פרסום של מחלקת האוצר האמריקאית פותח צוהר לעולם עקיפת הסנקציות ומימון מבצעי השפעה של שירותי ביון 

http://kremlin.ru/events/president/news/65174/photos/65373

משרד האוצר האמריקני הוציא סנקציות נגד 32 גופים ואנשים פרטיים שהיו מעורבים בהתערבות בבחירות. המחלקה טענה כי נעשה שימוש נרחב במטבעות דיגיטליים בכדי להקל על תשלומים בין חלק מהגופים, כאשר אחד מהם עיבד 31,000 עסקאות במטבעות וירטואלים בשווי של יותר מ -3 מיליון דולר.

על פי דיווח רשמי של מחלקת האוצר, ״יבגני פריגוז'ין (פריגוז'ין) הוא הממן הרוסי של סוכנות המחקר באינטרנט (IRA), חוות הטרולים הרוסית ש- OFAC ייעדה על פי E.O. 13848 בשנת 2018 על התערבות בבחירות לנשיאות 2016.״ לפי הפרסום, לצד פריגוז'ין, גם אלכסנדר מלכביץ' (מלקביץ') וחברתו, הקרן להגנת הערכים הלאומיים (FZNC), לקחו חלק בפעולות ההשפעה הגלובליות של פריגוז'ין מאז 2019 לפחות. 

האגודה למחקר חופשי ושיתוף פעולה בינלאומי (AFRIC), מרכז האנטיקריסיס הבינלאומי, והאזרחים הרוסים פטר בישקוב (בישקוב), יוליה אפנאסייבה (אפאנאסייבה) וטאראס פריבישין (פריבישין) גם שיתפו פעולה עם פריגוז'ין באפריקה ובאירופה, בעודן פועלים בעיקר מרוסיה. AFRIC שימשה כחברה קדמית למבצעי ההשפעה של פריגוז'ין באפריקה, כולל על ידי חסות למשימות הטיית בחירות בזימבבווה, מדגסקר, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, דרום אפריקה ומוזמביק. 

בנוסף, פריגוז'ין משתמש ברשת מורכבת של חברות קש כדי להתחמק מסנקציות אמריקאיות וכדי לטשטש את בעלותו ברכוש. בשנת 2019 שתי חברות רוסיה, Trans Logistik ו- Yunidzhet, שימשו כסוכניות רכש סמויות של פריגוז'ין להשיג חלקים ותחזוקה הקשורים למטוסים. 

על התעודות המזוייפות הייתה אחראית חברה פקיסטנית בשם Second Eye Solution או SES, המכונה גם פורוורדרז. היא ארגון המתמחה ביצירה ומכירה של זהויות הונאה וסייע ל-IRA להסתיר את זהותה כדי להתחמק מסנקציות. מאז 2012 לפחות, עסקה SES בתכנית לספק צילומים דיגיטליים של מסמכים מזויפים הכוללים דרכונים, רישיונות נהיגה, הצהרות בנק, חשבונות שירות ומסמכי זהות לאומיים.

המסמכים המזוייפים שהופקו על ידי SES משמשים ככל הנראה בשירותים מקוונים רבים כדי להתחמק מסנקציות ומפרוטוקולים נגד הלבנת הון (AML). הפעילות של SES כללה שימוש במטבעות וירטואלים. על פי הפרסום, כתובות מטבע דיגיטליות ידועות של SES קיבלו יותר מ -2.5 מיליון דולר במטבעות דיגיטליים ביותר מ -26,900 עסקאות בין השנים 2013 למארס 2021.





 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית