הצבא הדני רוכש טילי נ"ט ספייק תוצרת רפאל

מערכות אלו מיועדות לשני גדודי חי"ר וסיור של הצבא. דנמרק מצטרפת לקבוצה של 14 ממדינות ארגון נאט"ו המשתמשות במערכות טילי נ"ט Spike LR או Spike LR2

אילוסטרציה. צילום: רפאל

צבא דנמרק רוכש טילי נ"ט מונחים Spike LR2. האתר esut.de מדווח כי מנהל הרכש הצבאי הדני (FMI)  רכש מערכות אלו מחברת יורוספייק (Eurospike) עבור 2 גדודי  חי"ר וסיור בצבא באמצעות ארגון הרכש והסיוע של נאט"ו (NSPA). ה- Eurospike הנו מיזם משותף בין החברות Rheinmetall Electronics ,Deihl Defense  ורפאל. מערכת הנשק מיוצרת ברובה על ידי שתי החברות הגרמניות, עם קבלני משנה באירופה.

שני הגדודים יצוידו במשגרים, טילים וציוד הדרכה וסימולציה החל משנה זו במשך תקופה של 5 שנים. חלק מהמערכות ישולבו בעמדות הנשק הנשלטות-מרחוק פרוטקטור (Protector) מתוצרת חברת קונגסברג המותקנות על רקמ"י Eagle V ו-Pirahna V שעומדים להיכנס לשירות הצבא הדני.

באמצעות הרכישה דרך NSPA, דנמרק זכתה לאספקה מהירה, מחיר טוב וזמינות טובה של מערכות נשק אלו. האתר מעיר כי בכך הצטרפה דנמרק לקבוצה של 14 ממדינות ארגון נאט"ו המשתמשות במערכות טילי נ"ט Spike LR או Spike LR2. בקבוצה זו נכללות המדינות הבלטיות, בלגיה, הולנד, גרמניה, פולין ספרד, איטליה ועוד. המשמעות היא שבפעולות עתידיות באירופה ומחוצה לה, הצבא הדני יחלוק עם צבאות עמיתים את אותה מערכת עם גיבוי לוגיסטי משותף. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית