חיל האוויר הבריטי פיתח מערכת לאיסוף מודיעין בזמן אמת

בשיתוף תעשיות תעופה בין לאומיות, פותחה מערכת תקשורת לוויינית מתוחכמת המאפשרת איסוף מודיעין ממגוון מקורות כמו החלל, מטוסי ביון, אוניות ומתקני יבשה, עיבוד המידע והפצתו

ווייאג׳ר וטורנדו של חיל האוויר המלכותי במבצע בשמי עיראק, ארכיון. צילום: Royal Air Force

חיל האוויר המלכותי הבריטי, בשיתוף תעשיות תעופה בינלאומיות, פיתחו מערכת טכנולוגית חדשה לאיסוף והפצת מודיעין בזמן אמת בזירות קרב.

המערכת פותחה במשותף על ידי "המשרד ליכולות מהירות" של מטה חיל האוויר המלכותי, ועל ידי התאגיד האירופי איירבוס וחברת Air Tanker לייצור מטוסי תדלוק. שותפו גם פלטפורמת הנתונים NEXUS ופלטפורמת התקשורת הווירטואלית RAVEN. הרעיון: איסוף מודיעין ממגוון מקורות כמו החלל, מטוס ביון, אנייה בלב ים ומתקן יבשתי, עיבוד המידע המודיעיני בזמן אמת – והפצתו למקבלי ההחלטות.

על פי דיווח של Air Recognition, לאחרונה הודגמה המערכת המשולבת בפני נציגים של משרדי ממשלה וזרועות הצבא, שטסו במטוס Voyager של חיל האוויר מטוס רב-משימתי המשמש כמטוס תדלוק אווירי וכמפקדה ומרכז תקשורת מוטס. במהלך הטיסה הודגמה יכולת לאסוף נתוני מודיעין, כאשר באותו זמן המטוס מתדלק מטוסים אחרים בגובה 25 אלף רגל ומקיים תקשורת לוויינית  לאיסוף מודיעין.

חברות איירבוס ואייר טנקר השקיעו משאבים גדולים בהתקנת מערכת תקשורת לוויינית מתוחכמת במטוס התדלוק, המאפשרת הפעלה כפולה של תדלוק אווירי ופעילות אלקטרונית. ריצ'רד פרנקלין, ראש חטיבת ההגנה והביטחון באיירבוס, הבהיר כי קישוריות היא ביסוד המערכת החדשה, וכן כי שת"פ בין הצבא לבין תעשיות גדולות הוא מבורך.

כל אלו מאפשרים הפעלת מערכת נתונים ששותפים בה לוויינים, אניות ומטוסים, תוך שימוש בתקשורת מתקדמת, והכל בזמן אמת ובאמינות גבוהה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית