חברת טלקו סינגפורית נפלה קורבן למתקפת סייבר 

חברת סינגטל הסינגפורית חושפת כי נפלה קורבן למתקפת סייבר. התוקפים הצליחו להגיע למוצר לגאסי של Accellion ולגשת לקבצים של לקוחות החברה

bigstock

סינגטל (Singtel), חברת טלקו סינגפורית,  אומרת שהיא חוקרת את ההשפעה של פרצת אבטחת סייבר שאולי פגעה בנתוני לקוחות. ההתקפה השפיעה על מערכת שיתוף קבצים שפותחה לפני שני עשורים על ידי ספק צד שלישי Accellion, שבה סינגטל השתמשה לשיתוף קבצים עם בעלי עניין חיצוניים. 

סינגטל חשפה בהצהרה ביום חמישי האחרון כי מערכת של Accellion בשם FTA, נפרצה על ידי האקרים לא מזוהים. כל סוכנויות אבטחת הסייבר של סינגפור והמשטרה המקומית, קיבלו הודעה. סינגטל הוסיפה כי היא בוחנת כעת את מהות ההפרה ואת היקף הנתונים שייתכן שניגשו אליהם באופן בלתי חוקי. 

"ייתכן שמידע על הלקוחות נפרץ", נכתב בטלקו. "העדיפות שלנו היא לעבוד ישירות עם לקוחות ובעלי עניין שייתכן שהמידע שלהם נפרץ כדי לשמור עליהם ולעזור להם לנהל סיכונים. אנו נגיע אליהם בהקדם האפשרי ברגע שנזהה לאילו קבצים רלוונטיים ניגשו באופן בלתי חוקי".

חברת Accellion דיווחה בתחילת פברואר כי התגלתה חולשת יום אפס במערכת הFTA שלה, בת 20 שנים, המתקרבת לסוף מחזור החיים שלה. החולשה התגלתה באמצע דצמבר 2020, וטלאי שוחרר ללקוחות לאחר שלושה ימים. על פי הערכת החברה, ישנן כ-50 חברות המשתמשות במערכת FTA. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית