פיצוץ ליד שגרירות ישראל בדלהי

מטען נפץ קטן התפוצץ ליד בניין שגרירות ישראל בדלהי. לא היו נפגעים. בישראל סבורים: המפגעים - משמרות המהפכה האיראניים

Security officials examine the site of an explosion near the Israeli embassy in New Delhi, India, January 29, 2021. REUTERS/Danish Siddiqui
 

משטרת דלהי העבירה את חקירת הפיצוץ ליד בנין שגרירות ישראל בדלהי ביום ששי לידי היחידה למלחמה בטרור, ולדברי עיתוני הודו  המוסד הישראלי יסייע בחקירה. היועץ לביטחון לאומי בממשלת הודו אג'ט דובל שוחח בסוף השבוע עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, וישראל שולחת חוקרים לדלהי כדי לסייע בחקירת הפיגוע. 

הפיצוץ אירע ביום ששי, סמוך ליום השנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל להודו בשנת 1992. איש לא נפגע בשגרירות או ברחוב אך כמה מכוניות ניזוקו. המטען היה עשוי אמוניום ניטראט, ומשטרת הודו חושדת שהוא הושלך ממכונית נוסעת או מאופניים. במקום נמצאה מעטפה שעליה נכתב "שגריר ישראל". סוכנויות רויטרס ו- CNN, העיתון 'טיימס אוף אינדיה' וכתב 'ספוטניק ניוז', שהיה במקום, מוסרים כי מקורות בישראל סבורים שהפיגוע בוצע על ידי אנשי משמרות המהפכה האיראניים.

בהודו ננקטו אמצעי זהירות מיוחדים בשדות התעופה, בבניני ממשל ובמתקנים חיוניים בערים הגדולות דלהי ומונבאי. שר הפנים ביטל נסיעת בחירות למערב בנגל, ואילו שר החוץ ג'יישנקר הבטיח לישראל ש"העיר דלהי מחוייבת לשמור על ביטחון הדיפלומטים הישראלים ומשפחותיהם". לדבריו, יימשכו ללא לאות המאמצים למצוא את מניחי המטען. בניין שגרירות ישראל נמצא לא הרחק ממקום מגוריו של נשיא הודו מודי, ובעת הפיצוץ נכחו מודי ונשיא הודו בטקס לא הרחק ממקום הפיצוץ. 

סגן השגריר הישראלי רוני ידידיה אמר לכתב 'ספוטניק ניוז' כי לכל אנשי השגרירות שלום, ואילו השגריר רון מלכה אמר: "אנו מתייחסים לכך כאל אירוע טרור".

ליד מקום הפיצוץ נמצאו רסיסים וחלקי ממתכת שאספו חוקרי המשטרה וסוכנות החקירות הלאומית. במקום נמצאה מעטפה שעליה נכתב "שגריר ישראל". למקום הפיגוע הגיעו במהירות חיילי יחידה לסילוק פצצות עם כלבי גישוש, והחלו לבדוק את הצילומים של מצלמות מעקב ברחוב ובבניין השגרירות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית