תומ"ת סיני חדש נצפה בפומבי

מדובר בתותח הוביצר שעל פי הדיווחים פותח על ידי צבא סין, והמיועד להחליף את ה-PLZ-05. על פי מקורות ססין, התותח החדש כולל מערכת טיווח אוטומטית, מערכת טעינת תחמושת אוטומטית, ולוח בקרה דיגיטלי

תותח ה-PLZ-05 הסיני בתצוגה בבייג׳ינג. צילום: jhphoto via REUTERS

האתר Defense Blog מדווח כי בימים האחרונים נצפה תומ"ת (תותח מתנייע) זחלילי חדש סיני בקוטר 155 מ"מ, נגרר על גבי מוביל. תותח הוביצר זה, שעל פי הדיווחים פותח על ידי צבא סין, מיועד להחליף את תותח ה-PLZ-05.

מקורות בסין דיווחו כי תותח חדש זה נועד לספק תמיכה יעילה ומשמעותית באש בגזרות השונות, ולהעסיק באש סוללות ארטילריה, מרגמות אויב וכלי רכב משוריינים אחרים. התותח כולל מערכת טיווח אוטומטית, מערכת טעינת תחמושת אוטומטית, ולוח בקרה דיגיטלי.

באשר לתותח PLZ-05, האתר מציין כי מדובר במערכת תמיכת האש העקיפה העיקרית של צבא סין. על פי הדיווחים, פיתוח ה-PLZ-05 החל באמצע שנות התשעים והיה זה פיתוח נוסף של דגם ה-PLZ45, כאשר אב-טיפוס הראשון הושלם בשנת 2003. ה-PLZ-05 חמוש בתותח הוביצר של 155 מ"מ/L52. זוהי גרסה שונה של תותח ההוביצר הנגרר AH2.

כלי תקשורת ממלכתיים בסין דיווחו כי ה-PLZ-05 יכול לירות את פגז ה-WS-35, תחמושת מונחית במשקל 18 ק"ג עם דיוק של 40 מטרים וטווח מקסימלי מדווח של 100 ק"מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית