הפנטגון מודאג מהתיישנות מספר רב של מטוסי F-15

חה"א האמריקני רוצה שדרוג של צי המטוסים: נשקל תמהיל מטוסי קרב F-16, F-15 EX, F-35, F-22 וכטמ"מים

מאת U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Samuel Rogers - [1], [2], נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3068033

חיל האוויר האמריקני משרטט את דמותו החדשה של צי מטוסי הקרב לשנתיים הקרובות ולעשור הבא: אחד החידושים בתכנית הוא הזמנת מספר רב של מטוסי קרב F-16 חדישים (לוקהיד מרטין), וביסוס "פורטפוליו מטוסי הקרב" על מטוסי F-16, F-15 EX (בואינג), F-35 ( לוקהיד מרטין) וכטמ"מים.

בחיל האוויר מודאגים מהתיישנות מטוסי קרב, ומכאן תכניות מודרניזציה של הצי לעשור הבא. במרכז התכנית, לדברי AVIATION WEEK, מטוס F-16 החדש של לוקהיד מרטין. המטוס מיוצר בגרינוויל, דרום קרולינה, ולדברי וויל רופר, לשעבר עוזר שר האוויריה, מטוסי F-16 בדגמים החדשים קיבלו יכולות מבצעיות חדשות. 

כמו כן מתכנן החיל משפחה של כטמ"מים שימלאו תפקיד חדש בחיל – הם ידמו מטוסי אויב באימונים ובתרגילים. בכטמ"מים החדישים יותקנו יכולות בינה מלאכותית AI שיכשירו אותם לבצע מגוון משימות שבעבר תוכננו למטוסים מאויישים. 

הפנטגון מודאג מהתיישנות מספר רב של מטוסי F-15 (בואינג), ומכאן תכנית הזמנת 144 מטוסי F-15 EX חדישים. רבים בחיל מדברים על דגם חדיש זה, שהוא בעל כושר נשיאת חימוש עצום, כמחליף במשימות מסויימות של מטוסי החמקן F-35. מדובר גם על יכולת של הדגם המתקדם F-15 EX  לשאת חימושים סופר-סוניים.

לסיכום, בעשור הבא יפעיל חיל האוויר של ארה"ב תמהיל של מטוסי F-35, F-15 EX, F-16 בלוק 70/72 וכן מטוסי חמקן F-22 ומטוס ההפצצה A-10. קיימת גם תכנית לפיתוח מטוס הקרב הטקטי העתידי, התכנית המסווגת והסודית  NGAD, ויש הסבורים שאב טיפוס של כלי טיס זה כבר טס. ההשערה היא ששלב היייצור של המטוס יתחיל בשנת 2026. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית