הונגריה תרכוש מערכות טילים להגנה אווירית NASAMS מארה"ב

ה-NASAMS היא מערכת טילי הגנה אווירית לטווח בינוני עד ארוך שפותחה ותוכננה במשותף על ידי חברת ריית'און האמריקאית וקונגסברג מנורבגיה
 

https://www.kongsberg.com/kda/products/defence-and-security/integrated-air-and-missile-defence/nasams-air-defence-system/

האתר ההונגרי magyarnarancs.hu דיווח בשבוע שעבר כי שגריר ארה"ב בהונגריה דייוויד קורנשטיין ושר ההגנה ההונגרי טיבור בנקץ' חתמו על מזכר הבנות לרכישת מערכות טילים להגנה אווירית NASAMS (National Advanced Surface to Air Missile System) בסכום של מיליארד דולר.

האתר Armyrecognition.com מספר כי ה-NASAMS היא מערכת טילי הגנה אווירית לטווח בינוני עד ארוך שפותחה ותוכננה במשותף על ידי חברת ריית'און האמריקאית וקונגסברג מנורבגיה. נכון לעכשיו, ה-NASAMS נמצא בשירות צבאות  צ'ילה, פינלנד, ליטא, הולנד, נורבגיה, ספרד, ארצות הברית ואינדונזיה. מדינות אחרות כגון אוסטרליה, הודו, עומאן וקטאר גילו עניין לרכוש מערכת טילי הגנה אווירית זו.

במאי 2020 אישר משרד החוץ האמריקני מכירה אפשרית להונגריה של שישים  טילי AIM-120C-7/C-8 AMRAAMER ושני טילים חלופיים AIM-120C-7/C-8 AMRAAM-ER וציוד נלווה בעלות מוערכת של 230 מיליון דולר. באוגוסט 2020 הודיע ​​אתר Stars and Stripe כי הונגריה חתמה על חוזה עם ארצות הברית לרכישת מערכות טילי הגנה אוויריות של NASAMS  בסכום של כמיליארד דולר.

סוללת NASAMS כוללת שלושה משגרי טילים מרובי טילים (LCHR), שכל אחד מהם נושא עד שישה טילי ARA-120 AMRAAM מוכנים לירי בתוך מיכלי מגן. מטרת משגר רב-קני של NASAMS הוא להעביר, לכוון ולירות טילים בעלי מאפיינים שונים, כולם מותקנים על אותה מסילת שיגור בתוך מיכלי המגן.  טיל NASAMS מסוגל ליירט מטוסים, מסוקים, טילי שיוט ומל"טים. טיל הקרקע-אוויר שמשמש  בדרך-כלל את המערכת הוא ה-AIM-120 AMRAAM, אולם המערכת יכולה גם לשגר טילי AIM-9X Sidewinder, ESSM וטילים מיצור מקומי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית