פאנל מיוחד: אבו דאבי יכולה לשמש בסיס לפרוייקטים משותפים בין ישראל, יפן ואיחוד האמירויות

פאנל מיוחד בפסטיבל החדשנות הגלובלי המקוון DLD Tel Aviv Live קיבץ בכירים מישראל, יפן ואיחוד האמירויות על מנת לדון בשיתופי פעולה אפשריים 

פאנל שהתקיים היום (ג') בבוקר במסגרת כנס DLD Tel Aviv Innovation Festival, בשיתוף פעולה עם פירמת עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, חיבר בין בכירים באיחוד האמירויות, יפן וישראל. בכנס נידונה, בין היתר, השאלה כיצד ניתן לקדם שיתוף פעולה משולש בפרויקטים עתידיים בתחומים שונים, כמו בריאות, חקלאות, אנרגיה ועוד. 

"מאז החתימה על הסכם אברהם, יזמים באיחוד האמירויות חיפשו איך להתפתח לישראל", מספר ד"ר Tariq Bin Hendi, מנכ"ל במשרד ההשקעות באבו דאבי . "רק אתמול קיבלתי בקשה כזו. אנחנו מעוניינים בקידום פרוקיטים בתחום חקלאות, פיננסיים, חומרים מרוכבים, ועוד. אנחנו רוצים ללמוד מהצלחות בישראל ויפן, ואיך אפשר ליישם אותן באמירויות. 

"מאז הסכם אברהם, יש הרבה רצון מישראל והאמירויות להבין איך אפשר לצור שותפויות. האתגר הוא להבין איך לעשות עסקים משותפים. באבו דאבי זה יחסית מהיר לבצע שינויי מדיניות. בישראל ויפן מערכת השלטון שונה, ולכן נדרשות התאמות והבנה משותפת כיצד עושים עסקים."  

קזוחיקו נקאמורה (Kazuhiko Nakamura) משגרירות יפן בישראל, אמר כי תאגידים יפנים הפועלים באבו דאבי מכסים מדינות נוספות באזור כמו איראן ואחרות. "חברות יפניות ימשיכו להעריך את כדאיות ההשקעות במזרח התיכון והמפרץ, לא רק בישראל", הסביר נקמורה. "הקמת פרויקטים באבו דאבי, בהם מעורבת ישראל, היא דרך למשוך חברות יפניות להשקעה. זו יכולה להיות התחלה טובה." 

נקמורה ציין כי אנרגיה ותשתיות הן וקטורים המעניינים חברות יפניות. כמו גם ערים חכמות. "ליפן יש הסכם השקעות הדדי עם ישראל מ2017. יש גם הסכם עם אבו דאבי שנכנס לתוקף בקיץ האחרון. יש לנו גם הסכמי מיסים למניעת כפל מס עם שתי המדינות. אנחנו סומכים גם על הסכמים למניעת כפל מס בין ישראל לאבו דאבי. הסכמים כאלו יאפשרו אווירה של השקעות לטווח ארוך בפרוייקטים משותפים", הסביר נקמורה. 

דניאל קולבר, הנספח המסחרי של ישראל ביפן אומר כי הסכמי G2G הם הפוקוס של היחסים כרגע. "בין ישראל לאבו דאבי נחתמו הרבה הסכמים לאחרונה. גם במגזר הפרטי. נראה עוד הסכמים כאלו בעתיד הקרוב. בהקשר ישראל-יפן, יש הרבה הסכמים בין המדינות. כולל בריאות דיגיטלית, סייבר, תעבורה אווירית, ועוד. ישנה חשיבות להגנה על ההשקעות, לכן הסכמי השקעות ביליטרלים חשובים מאד." 

עוד השתתפו בפאנל גילעד מאירוביץ, אחראי על פעילות יפן במשרד הרצוג פוקס נאמן, ישראל. צבי לב NEC Corporation, ישראל. מאיר לינזן הרצוג, פוקס ונאמן, ישראל. אלחנן ס. הראל הראל-הרץ בית השקעות בע"מ, ישראל. גלעד אבידור הרצוג, פוקס ונאמן, ישראל. שינטארו היראטו, ג'קורה, יפן. ד"ר שמואל אסולין, מכון וולקני, ישראל. ליאור הסל, GrowPonics Ltd, ישראל. אנג'לה וו. רבינוביץ', Inovytec Medical Solutions. רווית וורשה-דור, Kamet Ventures.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית