תביעה: פייסבוק אפשרה ארועים אלימים שהובילו לרצח

פייסבוק מואשמת כי לא הסירה פרסום ארוע שעודד פעולות אלימות בו נרצחו שני מפגינים במהלך מהומות שפרצו בעקבות הירי בג׳ייקוב בלאק

המשמר הלאומי מתפרס בקנושה בעקבות המהומות. צילום: Lightburst, via Wikimedia

תלונה אזרחית הוגשה נגד פייסבוק בשל האופן בו אפשרה, לכאורה, את המהומות האלימות שפרצו בעיר קנושה שבמדינת וויסקונסין בארה״ב לפני כחודש. על פי כתב התביעה, שהוגשה השבוע לבית המשפט הפדרלי בוויסקונסין על ידי ארבעה תושבים מקומיים, פייסבוק ״הסמיכה מיליציות ימניות להפעיל אלימות קיצונית ולשלול את זכויות התובעים והמפגינים״, על ידי כך שסיפקה פלטפורמה לאותן קבוצות לגייס כספים ולתכנן את פעולותיהן האלימות.

התביעה מתייחסת ל-25 באוגוסט האחרון, ולמהומות שפרצו בעיר במסגרת Black Lives Matter בעקבות הירי בג׳ייקוב בלייק, גבר שחור מקומי, שנורה שבע פעמים בגבו על ידי שוטר לבן. באותו לילה ירה למוות קייל ריטנהאוס, צעיר לבן בן 17, בשני מפגינים, ופצע מפגין נוסף. ריטנהאוס מואשם בשני סעיפי רצח בכוונה תחילה ובאחזקת נשק מתחת לגיל המותר בחוק.

״ישנו כשלון מצד פייסבוק לפעול בנוגע לאזהרות, שהסתיימו בכך שמיליציות חמושות הפרו את החוק במדינה, ובכך שריטנהאוס הלך להפגנה כדי לדכא באלימות אזרחים אמריקניים שביקשו לקיים את הזכויות המגיעות להם על פי החוקה״, אמר עורך הדין ג׳ייסון פלורס וויליאמס, שהגיש את התביעה, לאתר באזפיד.

הטענות כלפי פייסבוק מתרכזות בעיקר בכך שלא הסירה מפרסום אירוע מאותו תאריך, שכותרתו ״אזרחים חמושים כדי להגן על חיינו ורכושנו״, שנוצר על ידי ״משמר קנושה״, קבוצת מיליציה מקומית אלימה. על פי דיווחים, עמוד הארוע היה רווי בתגובות ובהערות אלימות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית