בריטניה תרכוש 395 טילי הלפייר מארצות הברית

העסקה בשווי משוער של 46 מיליון דולרים תכלול גם סיוע טכני, תמיכה בהטמעת המערכות ואלמנטים נוספים הקשורים ללוגיסטיקה ותמיכה

By Looper5920 at English Wikipedia - Transferred from en.wikipedia to Commons., Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2502173

האתר European Security & Defense מדווח כי ארה"ב תמכור 395 טילי AGM-114R2 HELLFIRE מתוצרת לוקהיד מרטין לבריטניה בעלות משוערת של 46 מיליון דולר בעסקת סיוע זר שתכלול גם סיוע טכני, תמיכה בהטמעת המערכות ואלמנטים נוספים הקשורים ללוגיסטיקה ותמיכה.

לדברי האתר מכירה זו תתמוך במדיניות החוץ וביעדי הביטחון הלאומי של ארה"ב על ידי שיפור הביטחון של בעל ברית מנאט"ו, המהווה כוח חשוב ליציבות פוליטית ולהתקדמות כלכלית באירופה. הרכישה תשפר גם את יכולתה של בריטניה לעמוד באיומים עכשוויים ועתידיים על ידי החלפת טילים שפג תוקפם ואינם כשירים לשירות ושמירה על יכולת ביצוע משימות במגוון מלא של פעולות צבאיות.

משפחת מערכת הטילים המודולרית HELLFIRE (R) II מספקת יכולת רב-משימתית, רב-מטרתית, עם יכולות של פגיעה מדויקת קטלנית ויכולת שרידות של שגר-ושכח. זהו מערכת הנשק אוויר-יבשה המדויקת העיקרית של צבא ארה"ב ושל צבאות של 16 מדינות אחרות.

האתר European Security & Defense מזכיר כי המערכת נוסתה בהצלחה באפגניסטן ובעירק, עם למעלה מ-1,000 טילים שנורו עד היום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית