טראמפ מעוניין להיפגש עם פוטין לפני הבחירות

על פי דיווחים, המטרה העיקרית בפגישה היא להודיע על התקדמות לקראת חתימת הסכם חדש לפיקוח על נשק גרעיני או להארכת הקיים, הזדמנות עבור טראמפ להראות כי הוא מנהיג נשיאותי אמיתי

טראמפ ופוטין בפגישת ה-G-20 ביפן בשנה שעברה. צילום: REUTERS/Kevin Lamarque

הנשיא טראמפ מעוניין להיפגש אישית עם הנשיא פוטין לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר, ופקידים אמריקניים כבר מחפשים מועד ומקום לפגישה, שייתכן ותתקיים כבר בחודש הבא בניו יורק.

NBC NEWS מדווח כי המטרה העיקרית בעטיה נשיא ארה״ב מעוניין להיפגש עם מקבילו הרוסי, היא כדי ששני המנהיגים יודיעו על התקדמות לקראת חתימת הסכם חדש לפיקוח על נשק גרעיני.  אפשרות אחת היא ששני המנהיגים יחתמו על מסמך שיאריך את תוקפו של הסכם START, האמור להסתיים בשנה הבאה. מקורות מסרו לרשת החדשות שטראמפ רואה בכך הזדמנות להוכיח שהוא מנהיג נשיאותי אמיתי, המסוגל לשאת ולתת במו"מ עם הסכם חשוב.

בתגובה, אמר דובר הבית הלבן כי צוות הנשיא מתכנן עבורו כמה פגישות עם מנהיגים עולמיים עד לבחירות. אילו דובר הקרמלין לא מסר תגובה.

היום (ב׳) צפוי השליח האמריקני המיוחד לנושאי פיקוח על נשק גרעיני, מרשל בילינגסלי, להיפגש בווינה עם סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, לדיונים "על הסיבובים הבאים בדיונים בין שתי המדיניות על פיקוח על נשק גרעיני", כך על פי הודעה של מחלקת המדינה האמריקנית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית