צבא אוסטרליה ירכוש עוד 8,500 רובי EF88 Austeyr

הרובים, שייוצרו במפעל חברת Thales אוסטרליה בניו-סאות'-ווילס, מיועדים בעיקר לחיילי הדיביזיה השנייה של צבא אוסטרליה. העסקה כוללת גם אספקת אביזרים נלווים כגון כוונות משופרות, ידיות אחיזה, צייני לייזר ועוד

חייל אוסטרלי אוחז ברובה EF88. צילום: צבא אוסטרליה

משרד ההגנה האוסטרלי הודיע בתחילת השבוע כי ירכוש עוד 8,500 רובי EF88 Austeyr משופרים בקליבר 5.56 מ"מ, זאת בנוסף ל-30,000 הרובים מאותו דגם שחברת Thales אוסטרליה העבירה לצבא האוסטרלי במסגרת חוזה מאוגוסט 2015.

שרת ההגנה האוסטרלית, לינדה ריינולדס, אמרה כי רכישת הרובים הנוספים לא רק תשפר את היכולת הכוללת של צבא אוסטרליה אלא גם תספק "תוספת מבורכת לכוח העבודה המקומי באוסטרליה", והודיעה  כי הרובים ייוצרו במפעל חברת Thales אוסטרליה בלית׳גו, ניו סאות' ויילס. לדבריה, אספקה זו, שתתקיים במסגרת 'תוכנית החייל המודרני', תאפשר לחיילים רבים בכל חלקי הצבא - ובמיוחד בדיוויזיה השנייה -  לקבל את ה-EF88.

על פי דיווח באתר Janes, באוגוסט 2015 העניק משרד ההגנה האוסטרלי לחברת Thales אוסטרליה חוזה בשווי 70 מיליוני דולרים אמריקנים לייצור של 30,000 יחידות של רובה הסער F-90 בתצורת בול-פאפ (המכונה בצבא אוסטרליה EF88), וכ-2,500 יחידות של משגר רימונים המשולב Steyr Mannlicher SL40, שניהם לאורך תקופה של שש שנים.

אתר Army Recognition מציין כי העסקה כוללת גם אספקת אביזרים נלווים, דוגמת כוונות יום משופרות, כוונות תרמיות, ידיות אחיזה קדמיות, מייצבי נשקים, אמצעי תאורה, מסילות אופסט, צייני לייזר ומדי טווח. ניתן להתאים את רובה ה-EF88 למשימות ספציפיות על ידי שימוש באביזרים הללו.

ההבדלים העיקריים בין ה-EF88 לרובה ה-F88 אותו הוא מחליף הם: קנה קבוע וקל יותר, מערכת פליטת גז משופרת, פעולה כפולה, משגר רימונים צדי, מסילת אביזרים בתקן נאט"ו לציין לייזר, גישה משופרת לאחיזת ההדק, גישה משופרת להדק של משגר הרימונים, פתח פליטה רחב יותר, משטח קת מונע החלקה, כוונת נקודה אדומה משופרת למשגר הרימונים, משקל כללי מופחת, שיפור באיזון, דורגלים ואמצעי תאורה חזותיים, החלפת מחסניות מהירה ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית