חימוש משוטט - מימד חדש בשדה הקרב 

באדיבות UVISON

המלחמות שהתנהלו ברחבי העולם והפעלת הכוח הבין זרועי מחייב שינוי מסלול מחדש, בחשיבה על האופן שבו עשויה להשתלב משפחת "המשוטטים". הפעלתם עם סל רחב של אמל"ח מתקדם אחר מחייב העמקה ולימוד שדה הקרב החדש. בתקופה ביטחונית תחת מתקפת הנגיף "קורונה" הנחשבת רגישה יותר משנים עברו, סביבתה האסטרטגית של ישראל מורכבת ומרובת שחקנים מדינתיים וצבאיים .אי לכך , איתור הערוצים לפעולה סביב האינטרס החיוני בשדה הקרב אינה משימה פשוטה. 

איראן, חיזבאללה וחמאס

בשנת 2019 ארה"ב פרשה מהסכם הגרעין עם אירן ומאז מפעילה לחץ של סנקציות כלכליות, מהלך שהביא לגל תקיפות צבאיות איראניות על אתרי הנפט בסעודיה .לצד זה ישראל מתמודדת עם התבססות אירן בסוריה ופועלת כנגדה גם בלבנון לסיכול הקמת פסי ייצור לנשק מדויק. 

בבואנו לשנת 2020 הצהיר נשיא ארה"ב על שינוי במישור הצבאי והערכות ארה"ב במזה"ת, אלא שאז הפתיע בחיסול ממוקד של מפקד משמרות המהפכה האירנית בעירק. רוסיה בהובלת הנשיא פוטין אף היא חלק מהלחימה בסוריה כנגד המורדים ומייצבת את משטר אסד. ישראל, על פי גורמים זרים, פועלת לסיכול העברת נשק איכותי לחיזבאללה והתבססות כוחות אירן בסוריה ובעירק. מהלך המחייב בחינה מחדש של דרך ההתבססות האירנית, במקביל להסלמה הצבאית בידי החמאס והג'יאהד האסלמי בהשראה אירן בעזה.

הנסיבות בזירה מחייבות כוננות ומוכנות גבוהה בצה"ל כולל שיפור המוכנות לטווח ארוך ויכולות מבצעיות חדשות. משפחת "חימושים משוטטים" יכולה להביא יכולת מודעינית לסגירת מעגל ולפגיעה מדויקת במטרות אויב. תקיפה בשטח אורבני מחייבת פתרונות יצירתיים. 

שיפור אפקט ההפתעה

גנרלים טוענים כיום כי "זו בעיה שאין לה פתרון צבאי". אלא שבאמצעות המשוטט אפשר לדייק את כושר הפגיעה. לכלים המתקדמים של UVISON יש יעילות ותועלת במתאר אורבני הדורש יכולות אלו, כאשר מרכיב הניידות מעמיד את משפחת המשוטטים כמרכיב אש קטלני המטפל בטווחים ובדיוק רב בתוך שניות במטרות מסוגים שונים. ככזו, מדובר, כאמור, ביכולת התורמת ליעילות התמרון במרחב אורבני. 

ניידות כוחות ההפעלה של המשוטטים תורמת גם לאפקט ההפתעה ולהכרעה מקומית של קרבות במערכה. בנוסף, הגמישות בראש החימוש מאפשרת התאמת האמל"ח להשפעה הטקטית שרוצים להשיג בחותמת זמן נתונה. מכה שתכוון לשיתוק פעילות טרור, מרכזי ייצור טילים ורקטות ושיתוק מערכות המידע והחוזי. התועלת המבצעית נתמכת היטב בעקרונות הלחימה של צה"ל במערכה שבין המערכות ושל צבאות זרים אחרים. הטכנולוגיה מבטיחה גם צמצום של הסיכונים/נזק אגבי לכוח המשימה. 

בשל הקורונה, התקופה הקרובה תחייב התאמת הערכת המצב והמשאבים העומדים לתר"ש "תנופה". הפערים בין איום היחוס לבין היכולות ידרשו רכש יכולות לטובת סגירת פערים בצורה המיטבית מול אילוצי התקציב וכוח האדם. בהקשר זה, המשוטט של UVISION הוא פתרון גנרי למרבית המצבים העתידיים האפשריים בשדה הקרב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית