משבר הקורונה: צו לגיוס אלפי מילואימניקים

שר הביטחון אישר לגייס כ-2,000 אנשי מילואים לפיקוד העורף. במסגרת המאבק הלאומי להתפשטות בנגיף בצבא יתקיימו גם הערכות מצב באשר לשירות של חיילים עורפיים. ימי גיבוש של יחידות מובחרות נדחו. עדכונים שוטפים

נשיא המדינה ריבלין יחד עם מנכ"ל מד"א אלי בין ומפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, במרכז המידע המשותף למד"א ופקע"ר צילום: מארק ניימן - לע"מ

 

בצה"ל נמשכת ההיערכות המוגברת במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף קורונה. בהתאם להערכת המצב ולהנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, ממשיך הצבא בפעולות למניעת התפשטות הנגיף בקרב משרתיו.

שר הביטחון, נפתלי בנט, חתם היום (א') על צו שמאשר לצה״ל גיוס 2,000 אנשי מילואים לטובת עיבוי מערכי פיקוד העורף.

אלה ההנחיות המחייבות לכלל משרתי צה"ל:

מספר המשתתפים בדיונים יוגבל לעשרה, יישמר מרחק של שני מטרים בין כל אחד ויבוצע תשאול טרם הכניסה לדיון, למעט דיון מבצעי בו המפקד החליט להחריג את מספר המשתתפים.

כמו כן, בהמשך להודעה על סגירת מוסדות החינוך בתקופה הקרובה, חל איסור על כניסת ילדי המשרתים לצה״ל.

כלל המשרתים הונחו לחזור לבסיסיהם היום. כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.

הרמטכ"ל הנחה את מפקדי הזרועות, האגפים והפיקודים לקיים הערכות מצב באשר להגעתם של חיילים עורפיים ועובדים לשירות. "יושם דגש על הגעה של חיילים ועובדים ההכרחיים לשימור המוכנות, הרציפות התפקודית והתהליכים המבצעיים בלבד", נמסר מצה"ל.

הגיבוש לקורס טיס שתוכנן להתחיל היום (15.03.2020) נדחה, ויתקיים במועד אחר אשר יפורסם בהמשך. הודעה תישלח למלש״בים הרלוונטיים.

הגיבושים לשייטת 13, חובלים ושייטת הצוללות שתוכננו להתקיים ביומיים הקרובים (16-15.03.2020) נדחו ויתקיימו במועד אחר אשר יפורסם בהמשך. הודעה תישלח למלש״בים הרלוונטיים. הגיוסים ושאר המיונים לצה"ל - מתקיימים כסדרם. הגיוסים יתקיימו תוך התאמה להנחיות משרד הבריאות וכאמור ללא נוכחות הורים.

פיקוד העורף ממשיך לסייע למשרד הבריאות הן לסקטור הרפואי והן בתחום ההסברה בבניית תוכניות הסברה. החל מהיום ייפתח בבסיס פיקוד העורף ברמלה מרכז מידע של מד״א לנושא קורונה, על בסיס אנשי מילואים של יחידות הרפואה של הפיקוד.

כמו כן, השבוע צפויים להתקיים מפגשים של קצינים בפיקוד העורף עם ראשי רשויות ובעלי תפקידים ברשויות המקומיות כחלק מתהליך הסיוע להתמודדות הרשות עם טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה. בנוסף, יכונסו ועדות משק לשעת חירום לשם תכנון וחשיבה משותפים בין הרשויות המקומיות לבין משרדי הממשלה השונים. לשם כך, יגויסו קציני יחידות הקישור לרשויות המקומיות למספר מצומצם של ימי מילואים בשלב זה לצורך הכנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית