אביתר מתניה: "רוצים להיות מעצמה בבינה מלאכותית"

פרופ' מתניה, לשעבר ראש מערך הסייבר הלאומי, אמר בכנס סייברטק 2020 בתל אביב: "רצינו לבנות אקו-סיסטם של סייבר באמצעות שיתוף פעולה. זה מה שהפך את ישראל למעצמת סייבר". דיווח מיוחד מכנס סייברטק גלובל 2020

פרופסור אביתר מתניה

במסגרת כנס סייברטק גלובל 2020 בתל אביב מסרו פרופ' דניאל חיימוביץ ופרופ' אביתר מתניה דברי פתיחה. פרופ' חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אמר כי "בן גוריון אמר שצריך להאמין בניסים בישראל. נתניהו אמר שנהפוך את באר שבע לבירת הסייבר. נבנה בבאר שבע אקו-סיסטם כמו ב- MITבארה"ב. בשבוע שעבר הוכרז בבאר שבע [על] מרכז החדשנות של [העיר]. גם סייברארק פתחו סניף בבאר שבע".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

פרופ' מתניה, לשעבר ראש מערך הסייבר הלאומי, אמר כי "רצינו לבנות אקו-סיסטם של סייבר באמצעות שיתוף פעולה. זו מערכת שמאפשרת להבין יותר בסייבר יחד. זה מה שהפך את ישראל למעצמת סייבר. אני רוצה לדבר על בינה מלאכותית. לא מזמן אני ואיציק בן ישראל התחלנו, במינוי הממשלה, לעסוק בתחום. המטרה היא לפתח אקו-סיסטם של מערכות חכמות. המטרה היא להפוך את ישראל למעצמת בינה מלאכותית, כמו בסייבר. אלו טכנולוגיות מאפשרות. הן מאפשרות לעשות מגוון דברים ולספק צמיחה למשק".

בכנס דיבר גם דניאל מרקיץ', בכיר במערכת המודיעין הקרואטית, שעסק בשאלת מקומם של סוכנויות מודיעין וביטחון בשמירה על מרחב הסייבר של מדינה. מרקיץ' אמר כי "ארגוני ביטחון עוסקים בניתוח ביג דאטה, כאשר אחד האתגרים הוא להפריד את האמת מהשקר. לאור השינויים הטכנולוגיים, מנסים ארגוני ביון לפתח שיטות חדשות. בין היתר, השאיפה היא להתמודד כראוי עם מתקפות APT. אחת הדרכים היא לפתח תגובה פרואקטיבית לאיומים".

הכתבות הכי נקראות באתר:

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית