חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח משטחי יו"ש לישראל

במבצע מרוכז עצרה המשטרה 22 חשודים, שהיו לכאורה חלק מרשת הברחות של אמצעי לחימה וסחורות נוספות לתוך ישראל. חיילי צה"ל חשודים שלקחו שוחד ובתמורה איפשרו את ההברחות

ראיות שנתפסו במהלך מבצע המעצרים. צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל, בשיתוף היחידה לחקירות פנים של צה"ל, ביצעה לפנות בוקר (ב') שורה של מעצרים של חשודים בפרשת הברחות של אמצעי לחימה ומוצרים אחרים משטחי יו"ש לשטח ישראל. על פי החשד, המבריחים הם אנשים פלסטינים שהשתמשו בכלי רכב פרטיים. במהלך החקירה עלה החשד כי חיילי צה"ל המשרתים במעברים באזור יו"ש שיתפו פעולה עם החשודים ואיפשרו את ההברחות תמורת תשלום של אלפי שקלים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במבצע נעצרו לחקירה 22 חשודים - שמונה אזרחים ישראלים, שמונה פלסטינים ושישה חיילים המשרתים במעברים. מפקד המבצע, ראש מפלג פשיעה פלילית בימ"ר ש"י, סגן ניצב אליעז חליבה אמר כי "מדובר בפעילות משמעותית, במהלכה זיהינו משולש מסוכן שבו אמצעי לחימה וטובין הוברחו מתחומי יו"ש לתחומי הארץ דרך מעברים שאמורים לשמש כ'מסננת' ורשת ביטחון. פעילות זאת מצטרפת למגוון פעילויות אפקטיביות בהן משקיעים משטרת ישראל וכוחות הביטחון במהלך השנה במטרה לצמצם את הפשיעה המשולבת בין איו"ש לישראל, אשר משפיעה על כמות ואיכות הפשיעה בתחומי ישראל".

במהלך החיפושים נתפסו חלקי אמצעי לחימה, פלאפונים, סכומי כסף מזומן בשווי של עשרות אלפי שקלים ומסמכים. על פי הודעת המשטרה, כלל העצורים נחקרים כעת - חלקם בחשד לסחר באמל"ח והברחת טובין בנסיבות מחמירות וחלקם בחשד ללקיחת שוחד וחריגה מסמכות, עד כדי סיכון ביטחון המדינה.  בהמשך יובאו החשודים לבתי משפט השלום בירושלים ולבית הדין הצבאי ביפו לדיונים בעניינם.

הכתבות הכי נקראות באתר:

קצין בצה"ל: "פעולותינו מרתיעות את חיזבאללה"

גם נגד "פרות קדושות": התייעלות בזרוע היבשה

הערכה: כפיר תצויד במסגרת שדרוגה בנגמ"שי איתן

חקירה וירטואלית: להב 433 בעידן הפשיעה ברשת

ניצי וותיק: סגן המפקד החדש של כוח קודס האיראני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית