סנקציות? וואווי שולטת בשוק הסלולר בסין ומציגה גידול בשוק העולמי

מדו"ח שפרסמה גרטנר בנוגע לתמורות בשוק הסלולר העולמי, עולה כי החברות הסיניות מטפסות בנתח השוק אודות לשינויים בהרגלי הצריכה

מייסד Huawei והמנכ"ל רן ז'נגפי - פייסבוק Huawei

בשל המלחמה הכלכלית בין ארה"ב לסין, חברת Huawei השקיעה השנה הרבה יותר מאמץ בשוק הסמארטפונים הסיני. על פי הדיווחים, סדרת Mate 30 שיצאה לשוק לפני שלושה חודשים מכרה למעלה מ12 מיליון יחידות, בעיקר בגלל השוק הסיני. לוואווי יש כיום נתח שוק של 50 אחוזים במכירת סמארטפונים בסין, ויש כאלו המנבאים לה גידול ל-75 אחוזים בשנה הבאה. זאת, בשל מעבר חברות הטלקו לרשתות 5G. כך לפי פרסום של gizchina.

על פי דעה של עורך אתר mydrivers, מחירי הטלפונים של החברה המותאמים ל5G נמוכים בהרבה לעומת מתחרים המשתמשים בחומרה של Qualcomm. "אולי פי שניים או שלושה מהעלות הכוללת", כך לפי הפרסום. על פי נתוני האקדמיה הסינית לטכנולוגיית מידע ותקשורת בסין, משלוחי הסמארטפונים בסין הגיעו בשנה שעברה ל414 מיליון יחידות. מתוך נתון זה, המותגים הסיניים חולשים על כ-90 אחוזים מהשוק. עם זאת, למרות שהנתונים לשנת 2019 עדיין לא פורסמו, חלה ירידה כללית בשוק הסמארטפונים בסין.

אם וואווי תגיע ל75 אחוזים מהשוק, פירושו של דבר שהיא תמכור כ300 מיליון יחידות בסין בלבד. עם הנתון הזה, וואווי אפילו תשלוט על שוק הסמארטפונים העולמי. למרות התחזית החיובית, בפרסום מסייגים. "מבחינה טכנית, המשמעות היא שאפל, סמסונג, שיאומי, אופו, Vivo, OnePlus ושאר מותגים סיניים קטנים יותר ימכרו יחד פחות מ -150 מיליון יחידות. זה כמעט בלתי אפשרי."

על פי נתוני אתר statcounter נכון לחודש נובמבר האחרון, סמסונג שולטת בשוק עם כ31 אחוזים מהמכירות, אפל אחריה עם 23 אחוזים ווואווי שלישית עם כ-10 אחוזים. לעומת זאת, אתר fool.com מציג נתונים אחרים המבוססים על פרסום של גרטנר. "במהלך הרבעון השלישי, תוך מינוף הפופולריות של סדרת הגלקסי שלה, שלחה סמסונג סך של 79.1 מיליון יחידות, שהיוו 20.4% מהשוק. אפל ראתה את נתח שוק המשלוחים ברבעון השלישי קטן מ11.8% לפני שנה ל10.5% ברבעון האחרון. ההפתעה הגדולה? וואווי שזינקה מ 13.4% ל 17.0%. [...] וואווי, למרות שנפגעה באופן קולטיבי במלחמת הסחר בין סין לארצות הברית, הצליחה לקזז זאת על ידי הצלחה במיוחד בסין."

מדו"ח שפרסמה גרטנר כאמור בנוגע לתמורות בשוק הסלולר העולמי, עולה כי החברות הסיניות מטפסות בנתח השוק אודות לשינויים בהרגלי הצריכה. "משתמשי הטלפונים החכמים של היום בוחרים בסמארטפונים בגודל בינוני על פני טלפונים ברמה גבוהה יותר מכיוון שהם מציעים תמורה טובה יותר לכסף ", אמר אנשול גופטה, מנהל מחקר בכיר בגרטנר. "בנוסף, בזמן שהם ממתינים לכיסוי רשת 5G ביותר מדינות, משתמשי הטלפונים החכמים מעכבים את החלטות הרכישה שלהם עד 2020.

"שינוי זה הוביל מותגים כמו סמסונג, Huawei, Xiaomi, OPPO ו- Vivo לחזק את מוצרי הכניסה והביניים שלהם. אסטרטגיה זו עזרה ל- Huawei, סמסונג ו- OPPO לצמוח ברבעון השלישי של 2019. לעומת זאת, אפל רשמה ירידה דו ספרתית נוספת במכירות, משנה לשנה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית