המחליף ל"יסעור": משלחת אמריקנית הגיעה לארץ

לישראל דיפנס נודע כי משלחת של קצינים אמריקנים הגיעה לארץ על מנת לתאם טיסות הערכה למסוק צ'ינוק. המסוק של חברת בואינג הוא אחד משני המועמדים להחליף את מסוקי ה"יסעור", לצד המסוק של לוקהיד מרטין 

 

מסוק CH-47F. ככל הנראה הדגם בו מעוניינים בחיל האוויר. צילום (ארכיון): AP

משלחת של 11 קצינים מצבא היבשה האמריקני והכוחות המיוחדים, ביניהם טייסי מסוקים ואנשי תחזוקה, הגיעו לארץ ומנהלים השבוע שיחות עם נציגי משרד הביטחון וחיל האוויר. זאת, כדי לתאם סדרה של טיסות הערכה, אותן אמורים לבצע טייסי חיל האוויר במסוק התובלה הגדול CHINOOK של בואינג. כזכור, המסוק הוא מועמד להחליף את מסוקי ה"יסעור" המתיישנים של חיל האוויר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לישראל דיפנס נודע כי בשיחות יתואמו פרטי הטיסות שיבוצעו – לוח זמנים, מיקום, באיזה דגם מסוק יטוסו הישראלים, שיטות הפעלה של המסוק וכן יידונו נושאי תחזוקה ואימון והדרכה בסימולטור.

הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב מפעילים מסוק צ'ינוק מדגם MH-47G,  שאותו בינתיים אין נכונות למכור ללקוחות זרים. הצבא מפעיל דגם CHINOOK CH-47F, והוא כפי הנראה הדגם שחיל האוויר מעוניין לרכוש אם יבחר במסוקי בואינג. חיל האוויר עומד על כך שמסוקי התובלה העתידיים של החיל יצוידו במכלי דלק גדולים במיוחד ובצינורות לתדלוק אווירי, שתי תכונות חיוניות על מנת להאריך את הזרוע המבצעית של מסוקי התובלה הישראליים, האמורים להגיע ולהעביר כוחות רחוק, מהר ובדיוק רב. ציוד חשוב זה קיים במסוקי צ'ינוק שיוצעו לישראל.

למסוק צ'ינוק יש מתחרה בתחרות על חיל האוויר הישראלי – המסוק CH-53K תוצרת לוקהיד מרטין. ההחלטה על מי מבין שני המסוקים ייבחר, כזכור, ממתינה להחלטת חיל האוויר, המטכ"ל, משרד הביטחון וממשלת ישראל.   

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית