"בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

סגן נשיא לוקהיד מרטין, גארי נורת', המבקר בישראל, חשף עוד כי עד 2025 מחיר שעת טיסה של מטוס F-35 יירד. "מטוסי ה'אדיר' מסוגלים להתמודד עם מערכת S-400 הרוסית", סיפר נורת', שגילה פרטים חדשים על המטוס המתקדם

 

מטוס ה"אדיר" ממריא. צילום: דובר צה"ל

על רקע פתיחת הטייסת השנייה בחיל האוויר, בישראל מתגבשת דרישה לרכש טייסת שלישית של מטוסי חמקן F-35, כך אמר היום (ג') סגן נשיא לוקהיד מרטין, גנרל (בדימוס) גארי נורת', המבקר בישראל. בכיר החברה הוא אורחו של מנכ"ל החברה בישראל, יהושע (שיקי) שני. נורת' אמר עוד כי עד היום נמסרו לחיל האוויר 20 מטוסי "אדיר", ובסך הכל ההזמנה הכללית היא ל-50 מטוסים. מחיר המטוס יורד ירידה דרמטית ל-77.9 מיליון דולר למטוס, ועד שנת 2025 ירד גם מחיר שעת טיסה במטוס F-35 ויגיע ל-25,000  דולר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בכיר החברה, הממונה על קשר עם לקוחות מטוסי F-35, ציין כי עד כה נמסרו 475 מטוסי F-35 לתשע מדינות, ל-13 לקוחות, ל-21 בסיסי אוויר בעולם, וכיום יש 975 טייסים בעולם המטיסים את מטוס החמקן, כולל בשתי הטייסות של חיל האוויר בבסיס נבטים.

גנרל נורת', טייס קרב ותיק ועתיר ניסיון בחיל האוויר של ארה"ב, מילא שני תפקידים בכירים: מפקד פיקוד חיל האוויר בפסיפיק ומפקד כוחות האוויר במזרח התיכון. כמי שמכיר היטב את זירת הפעולה של חיל האוויר הישראלי, מדגיש גנרל (בדימוס) נורת' כי כיום יש בעולם שלושה חילות אוויר שמטוסי החמקן שלהם נטלו חלק בפעילות מבצעית-קרבית, ואלה כוללים את ארה"ב, ישראל ובריטניה.

לדברי נורת', הגדרת תכונתו החשובה ביותר של מטוס ה"אדיר" היא "לטוס למקומות שבהם אינם יודעים שאתה מגיע". "קטלניות ושרידות אלה שני יתרונות גדולים של מטוסי קרב דור 5. לטייס של F-35 יש מודעות בת 360 מעלות בעת טיסה מבצעית. הוא ישגר טיל ממרחק רב, המטוסים ישגרו את הטילים המתקדמים ביותר כמו METEOR, SPEAR ו-ASRAAM  ובעתיד טילים היפר-סוניים. מטוסי 'אדיר' מסוגלים להתמודד עם מערכת הגנ"א רוסית מתקדמת S-400 וגם נגד טילי שיוט מהירים ומנמיכי-טוס. המכ"ם של המטוס הוא החזק ביותר בעולם מטוסי הקרב".

גנרל (בדימוס) גארי נורת'. צילום: באדיבות לוקהיד מרטין

עוד יתרונות של פלטפורמה דור 5: יכולות SENSOR FUSION - חיישנים והיתוך מידע – היכולת של המטוס לאסוף מודיעין, מידע ונתונים ולשתף אותם באמצעות ערוצי תקשורת של כלי טיס אחרים בזירת הלחימה, כולל כלים בלתי מאוישים או מומחים מרחוק, ולשתף במידע כוחות קרקע, מפקדות ומפקדים צרכני מודיעין בזירת הלחימה. החימוש המתקדם של המטוס כמעט מייתר קרבות אוויר, אומר גנרל נורת', שהפיל בעבר מטוסי אויב, כיוון שהחימוש היום הוא קטלני ומשוגר ממרחק רב, נשק מנגד STNADOFF.

המערכת שתמנע התנגשות בקרקע

במקרה חירום, כאשר טייס המטוס מאבד הכרה בעת טיסה ומפסיק לפעול לכמה שניות, מצויד כל מטוס  F-35, כולל מטוסי 'אדיר' בחיל האוויר, במערכת מיוחדת שמונעת  התנגשות עם הקרקע. המערכת מפעילה את המטוס אוטומטית עד שהטייס חוזר להכרתו. נורת' מספר כי המערכת כבר הצילה חיי טייסים ומטוסים אצל מפעילים זרים.

סגן נשיא לוקהיד מרטין ציין לשבח את השת"פ של החברה עם התעשיות הביטחוניות הישראליות, שכמה מהן מייצרות מערכות וחלקים למטוסי F-35 בהצלחה רבה. לדבריו, התחזוקה של מטוסי אדיר מתבצעת באופן מלא בישראל.

"מטוסי F-35 הם כה מתקדמים", אומר נורת', "עד שאני שומע מפקדי חילות אוויר בעולם הסבורים  שיש להתאים את חיל האוויר ואת הצבא למטוס, ולא ההיפך. זה כלי טיס כה מתקדם עד שיש להתאים את הצבא לטכנולוגיות המתקדמות שלו".

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית