מצב המגזר הערבי: הוקם צוות מיוחד, תימשך פעילות אכיפה מוגברת

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס פגישה מיוחדת בלשכתו, שעסקה בהתמודדות מול גל האלימות הגובר בחברה הערביץת. הוא הנחה על הקמת צוות מיוחד שיגבש תוכנית פעולה תוך 90 יום, והנחה למצוא תקציב לפתיחת תחנות משטרה נוספות

 

ראש הממשלה נתניהו. צילום: AP

על רקע ההתמודדות של רשויות האכיפה בישראל עם האלימות הקשה במגזר הערבי, קיים היום (ג') ראש הממשלה נתניהו ישיבה מיוחדת בראשותו. במסגרת הכינוס, החליט על הקמת צוות בראשות ממלא מקום מנכ״ל משרד ראש הממשלה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הדיון: ״אנחנו מקיימים את הפגישה הזאת לאור הבעיות הקשות שהתפתחו בחברה הערבית, בתוך היישובים הערביים, של פשיעה ורציחות. זה גורם שם סבל עצום גם לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון הזה כבר החל על ידי הקמה, בפעם הראשונה, של תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, אבל אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

ראש הממשלה הנחה על הקמת צוות בראשות מ״מ מנכ"ל משרד רה״מ, רונן פרץ, שיגבש תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בתוך 90 יום. הצוות יכלול את מנכ״לי המשרדים הרלוונטיים והמל"ל ויקיים דיאלוג גם עם ראשי הרשויות הערביות.

בישיבה המיוחדת שהתקיימה בלשכת רה"מ בירושלים, הוחלט גם על המשך פעילות מוגברת של המשטרה לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים. כמו כן, רה״מ הנחה לאתר את המקור התקציבי לפתיחת תחנות משטרה נוספות ביישובים ערביים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית