"קטלניות ושרידות": המסוק הקל העתידי של סיקורסקי

ה-RAIDER X, צפוי להיות מסוק התקיפה של חיל האוויר האמריקני. הוא מיועד בנוסף גם לאיסוף מודיעין, ויתמודד עם האיומים העתידיים בשדה הקרב

המסוק RAIDER X . צילום: באדיבות החברה

כך ייראה מסוק התקיפה הקל העתידי של חיל האוויר האמריקני:  חברת סיקורסקי/לוקהיד מרטין חשפה בסוף השבוע את צורתו העתידית של כלי טיס חדש – RAIDER X – הדור הבא של מסוקי התקיפה הקלים, המיועד גם לאיסוף מודיעין, שמשימתו העיקרית תהיה התמודדות עם איומים עתידיים בשדה הקרב.

חברת סיקורסקי מסרה כי בתכנון מסוק התקיפה החדש יישמרו העקרונות של קטלניות ושרידות במערכות הנשק ובמערכות המסוק, וכן יהיו בו שילובים של התכונות החשובות ביותר של מסוק תקיפה: רמת ביצועים משופרת, יכולת רחיפה במהירויות נמוכות, תכנון  דיגיטלי של המערכות, בדומה לתכונות של כלי הטיס המתקדמים בני הדור החדש של לוקהיד מרטין/סיקורסקי, כמו מטוס הקרב F-35 והמסוקים מדגם CH-53K.

תכונות נוספות במסוק התקיפה: אוויוניקה מתקדמת, סדרות של חיישנים לצרכים שונים, מבנה חדש ללהבי המסוק ומערכות נשק של הדור הבא. טכנולוגיות חדישות יתנו למסוק מהירות גבוהה, רדיוס פעולה קרבית גדול ויכולת נשיאת מטען משודרגת.

נשיא סיקורסקי דן שולץ אמר כי המסוק RAIDER X הוא פרי ניסיון שצברה החברה במשך עשרות שנים של פיתוח מסוקים צבאיים וכלי טיס אחרים, בצירוף חדשנות ושאיפה להתאים את כלי הטיס לדרישות המבצעיות של הלקוח המשתמש. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית