"נמשיך בתקיפות כאילו אין דיאלוג"

בצה"ל נחושים להמשיך בתקיפות בעזה, על אף הדיאלוג המדיני המתנהל בקהיר. בחמאס ממשיכים בינתיים לירות
(צילום: AP)

בצה"ל ממשיכים במבצע "עמוד ענן" ובתקיפות במקביל לדיאלוג המדיני המתנהל בקהיר. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אישר בישיבת הערכת מצב לילית את כל תוכניות הירי של צה"ל. בצבא אומרים כי "נמשיך בתקיפות כאילו אין דיאלוג".

בשעות הלילה תקף צה"ל את מפקדת ביטחון הפנים של חמאס ומנהרות בהן הבריח חמאס דלק. בצה"ל מדווחים במקביל על שיפור טכנולוגי בתאי התקיפה המשותפים של אמ"ן, שב"כ, פיקוד דרום וחיל האוויר שתכליתם לסגור מעגלי אש. השיפור מאפשר פגיעה אפקטיבית יותר בחוליות וביממה האחרונה נפגעו 30 פעילים שהיו חברים בחוליות ירי. בשעות הבוקר תקף צה"ל דירות מסתור של פעילי חמאס שעסקו בייצור רקטות. זוהו פגיעות במטרות.

בד בבד גם חמאס ממשיך לירות לעבר יישובי ישראל. הבוקר, בסביבת שדרות ובשער הנגב היו מספר נפילות של רקטות בשטחים פתוחים. אחר כך יורטה רקטה מעל אשקלון ועוד שלוש באזור מועצת חוף אשקלון. במהלך הלילה יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטות שנורו לעבר אזורים אלו. 

במקביל צה"ל בודק מדוע לא ירתה אמש סוללת כיפת ברזל על הרקטה שנורתה לעבר ראשון לציון. שרידי הרקטה יועברו לגורמי מודיעין כדי ללמוד אותה. מדובר כנראה ברקטה 8 אינץ' בייצור עצמי עזתי עם רש"ק של בין 90 ל-100 ק"ג. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית