לגרום לאיראן להבין: אל תתעסקו איתנו

לגרום לאיראן להבין: אל תתעסקו איתנו

איראן הכריזה מלחמה על ישראל. היא אמנם לא משגרת לעברנו טילים בליסטיים ארוכי טווח אבל לפחות לפי העיתונות המצרית היא פתחה במתקפה. יש כנראה אמינות רבה לידיעה שאיראן עומדת מאחרי תכנית לפגוע בספינה ישראלית שתחצה את תעלת סואץ.

כל הסימנים מראים שהמודיעין של איראן, שהוא בעל שלוחות רבות בהרבה מדינות בעולם, פעל גם במקרה זה לגייס את המחבלים שהיו עתידים כנראה לירות טילים או רקטות לעבר ספינה ישראלית בעת המעבר בתעלה. לא צריך להוסיף מילים על המשמעות של פעולת טרור כזו אם היא הייתה יוצאת לפועל. בעיקר במצב השברירי היום במצרים לפעולה כזו הייתה יכולה להיות השפעה נוראה על כל האזור.

אז איראן יודעת שהיא כרגע לא יכולה לתקוף אותנו חזיתית כדי לנסות ולממש את חזונו של אחמדינג'אד "לזרוק את המדינה היהודית לים", אז היא מתכננת פעולות מלחמתיות נגדנו. צריך להבהיר לאיראנים שפעולות כאלה כאשר טביעות אצבעותיהם יהיה ברורות לכל טכנאי מז"פ מתחיל, לא תעבורנה בשקט.

לישראל יש יכולת לגרום לאיראן להצטער על כך שהיא החליטה לפגוע באינטרסים ישראליים במקומות שונים בעולם. האיראנים לא מבינים הגיון, אז צריך להסביר להם באיומים שכל ניסיון פגיעה כזה יזכה בתגובה קשה. אני כמובן לא רואה את מטוסי חיל האוויר ממריאים עם שחר כדי לתקוף מתקנים באיראן אחרי שהם יבצעו פעולת טרור נוספת, אבל יש בידי ישראל אמצעים אחרים.

משטר כמו באיראן צריך לדעת שיש לישראל קווים אדומים ולא רק בנושא הגרעין. טרור של מדינה, צריך להבהיר להם, יזכה לתגובה של מדינה והם יודעים שלישראל יש את האמצעים.

הסנקציות, למרות הודעות יחסי הציבור מטהרן, עושות את שלהן. באיראן המצב הכלכלי רע מאוד והתושבים מתחילים להבין שמי שמנהל את המדינה תלוש מכל הגיון. אז במצב הזה יהיה אפילו קל יותר לומר לאייתולות עם כיסויי הראש ובלעדיהם - אם תתעסקו אתנו, אם תפגעו במטרות ישראליות נכה בכם במקומות הכי פחות צפויים. זה צריך להיות העיקרון, בעיקר אחרי שברור שאיראן עמדה מאחורי כמה פעולות טרור שבוצעו נגד מטרות ישראליות במקומות שונים בעולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית