כך מרחף הברדלס מעל מצדה

חשיפה של ה- C²Strike – מערכת טקטית משולבת לתצפית והכוונת תקיפה של תע"א, שמתבססת על יכולותיו של הברדלס לנחיתה והמראה אנכיים

צילום: תע"א

בימים אלה משלימה התעשייה האווירית את פיתוחה של מערכת C²Strike המשלבת יכולות תצפית והכוונת תקיפה לרמה הטקטית תוך שימוש נרחב ביכולות מל"ט הברדלס, שלו גם יכולות ציון לייזר. תע"א ערכה לפני שבועות אחדים הדגמות מוצלחות במל"ט בפני לקוחות פוטנציאליים זרים. במסגרת ההדגמות שנערכו באיזור מצדה, הומחשו המראה ונחיתה אנכית אוטומטית ומספר מעברים בין מצב ריחוף למצב טיסה וחזרה.

מערכת C²Strike נועדה לשפר את היעילות המבצעית של הדרג הקרקעי הטקטי בהתמודדות עם האיומים בשדה הקרב המשתנה של המאה ה-21. המערכת מיישמת את פתרון הקישוריות הכוללת של תע"א ומאפשרת להעביר מידע בין מערכות התצפית המוטסות לבין אמצעי האש המדויקת. אלו מקושרים למערכת שליטה ובקרה כדי לאפשר תהליך יעיל, מהיר ומדויק של זיהוי, איתור ופגיעה במטרות.

הברדלס השוקל כ- 65 ק"ג, ממריא ונוחת בריחוף בעזרת 3 מדחפים חשמליים שקטים. באמצעות טכנולוגיית הטיית מנועים (Tilt Rotor) הכלי יכול גם לרחף מעל נקודה מסוימת, בדומה למסוק, וגם לטוס אופקית, כמו מטוס. הברדלס נע בגובה של כ- 2,000 רגל מעל פני השטח ובטווח מבצעי של בין 25 ל 50 ק"מ, הוא מצויד במערכת בקרת טיסה אוטומטית ונושא מערכת תצפית אלקטרו-אופטית ליום ולילה מסוגי מיני פופ (Mini Pop) מתוצרת התע"א. הפעלתו המלאה מתבצעת מתוך רכב מפקדה ניידת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית