לראות יום שלם בתוך דקות

טכנולוגיית תמצות וידיאו שפיתחה חברת BriefCam, מאפשרת לצפות בשעות צילום רבות באמצעות הפרדת עצמים הנמצאים באתר המתועד

צילום מסך: חברת BriefCam

חברת BriefCam החלה לשווק מערכת לתמצות ווידאו - Video Synopsis, המאפשרת לסקור שעות ארוכות של וידיאו בתוך דקות ספורות - בזמן אמת או לאחר אירוע. המערכת החדשה, המכונה Enterprise, זכתה לאחרונה בפרס 2011 ASIS של ארגון האבטחה האמריקאי. היא פותחה בשיתוף עם מוסדות אקדמיים בישראל.

הרעיון שבבסיס המערכת הוא לאפשר תצוגה בו זמנית של מספר אירועים שהתרחשו בזמנים שונים. המערכת מזהה כל תזוזה בשטח מסוים. מפעיל המערכת יכול להורות לה להתמקד באדם, ברכב או בעצם אחר, כדי לבחון את מהלכיו לאורך זמן ארוך – וזאת בתוך דקות ספורות. בדרך זו, אין צורך לצפות במשך שעות ארוכות בתיעוד וידאו כלשהו כדי לגלות מתי הגיע אדם מסוים למבנה, מתי יצא רכב מן החניה, וכן הלאה.

המערכת יכולה להתחיל לעשות את תמצות הווידאו כבר אחרי מספר דקות של צילום, כאשר הטכנולוגייה מתבססת, בין היתר, על הפרדת "פריימים" בין עצמים נייחים ועצמים ניידים. "בריפקאם מעניקה פיתרון לבעיה גלובלית: ריבוי המידע המוקלט המגיע ממיליוני מצלמות המספקות מיליארדי שעות חומר מתועד, מבלי שאיש יוכל להכיל את כל המידע", אומר דרור איראני, מנכ"ל ונשיא חברת BriefCam.

"המערכת דוחסת אירועים שהתרחשו במהלך ימים ואף שבועות לתקציר מצומצם, ללא סינון כלשהו, ומאפשרת גם לתת תמונת מצב מודיעינית". לדברי איראני, המערכות של BriefCam נמצאות כיום בשימוש מערכת הביטחון הישראלית, בין היתר במשמר הגבול, במשרדים וסוכנויות ממשלתיות וכן אצל גורמים נוספים העוסקים באכיפת חוק. הטכנולוגיה של BriefCam נמצאת גם בשימוש של משטרת סין ומשטרת טאייוון, ובמדינות נוספות במזרח הרחוק, באירופה ובארצות הברית, בין היתר כחלק מפרויקטי Safe City.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית