פלטפורמות חדשות לטיפול במטענים

ה"לובסטר" וה"טיטוס" יאפשרו טיפול במטענים רגישים, גם תחת תנאי אב"כ

צילום: חברת HBA

חברת HBA מקיימת בימים אלה סדנא בשיתוף חברת רימוטק האמריקאית, בה תחשוף שתי פלטפורמות חדשות וייחודיות לטיפול במטענים רגישים גם תחת תנאי אב"כ, ה"לובסטר" (Lubster) וה"טיטוס" (Titus).

ה"לובסטר" הינו רובוט בעל זרועות וירטואליות המאפשר טיפול במטענים מורכבים ונושא עליו מערכת שליטה ושידור וידיאו ב- D3 . המפעיל שנמצא בעמדת הפיקוד שולט בשתי הזרועות, באופן מלא, תוך קבלת שידור תלת מימדי מה שמאפשר לו לנטרל איומים בתחום האב"כ ללא סיכון חיי אדם.

מערכת הלובסטר שיכולה להינשא על ידי החייל מסוגלת להרים עד 5 ק"ג והיא ניתנת להתקנה על מגוון רובוטי אנדרוס הנמצאים בשירות מבצעי.

ה"טיטוס" הינו רובוט ראשון מסוגו המותאם במיוחד לפעולה בתנאי אב"כ ולפעילות בסביבות אורבניות, יש לו יכולת הנפה של של עד 18 ק"ג ויכולת טיפוס מדרגות °45 והוא אף כולל חיישני מיקום.

בסדנא, הנערכת באתר ההנצחה של חיל ההנדסה ביער חולדה בין ה-15-17 בנובמבר, לוקחים חלק בין היתר בכירים ממשטרת ישראל וצה"ל. במהלך הסדנא יוצגו עוד מגוון של פתרונות בתחום הרובוטיקה והרכבים הבלתי מאוישים, חלקם כאמור יחשפו לראשונה בישראל. בנוסף היא תכלול גם הדגמות חיות וכן סמינר מקצועי שיועבר על ידי נציגים מרימוטק בנושא "מגמות בתחום הרובוטיקה והחבלה“. במהלך השנים סיפקה חברת רימוטק עשרות כלים מבצעיים בלתי מאוישים לגופי ביטחון בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית