חשיפה: "הכוונת הסודית של מייקי"

פרטים ראשונים על הכוונת שפיתח סא"ל (מייל') מייקי הרטמן, שעמד במשך 17 שנה בראש מערך הקליעה של צה"ל

בזרוע היבשה בוחנים שלוש כוונות חדשות שפותחו על ידי סא"ל (מיל') מייקי הרמטן, שעמד במשך 17 שנה בראש מערך הקליעה של צה"ל. אחת הכוונות, AQC-1 , היא ראשונה מסוגה בכך שהיא מאפשרת למשתמש לעבור, בעזרת כפתור, ממצב של ירי מהיר בטווחים קצרים למצב של ירי מדויק לטווחים ארוכים.

הכוונת תוכננה כך שתהיה "ידידותית למשתמש", ושניתן יהיה לבחור בין מצבי הפעולה השונים גם באמצעות כבל הפעלה המחובר עליה. הכבל מאפשר לבחור בין מצבי בהירות בתוך הכוונת, כדי להתאים אותה לשימוש ביום או בלילה. בכוונת קיימים שמונה מצבי בהירות שונים – ארבעה לשימוש ביום, וארבעה לשימוש בלילה.

כאשר הכוונת אינה בשימוש, למשך 30 דקות רצופות לפחות, היא עוברת ל"מצב שינה" אוטומאטי, כדי לחסוך בצריכת האנרגיה של הסוללה. עם זאת, ניתן לבטל את אופציית "מצב השינה" מראש. לכוונת החדשה צג הגדול ב – 30% מהמקובל, וזאת כדי לאפשר רכישה מהירה של המטרות.

כוונת נוספת הנבחנת בצה"ל היא ה - AQC-2, הכוללת קרן אור בתחום הבלתי נראה, לציון מטרות ברמה נקודתית (כלומר ברמת דיוק של ס"מ ספורים בטווחים של 100 מטרים). במקביל החלו בצה"ל לבצע ניסויים במערכת "אור" החדשה. מדובר במערכת אשר אמורה להקנות לכוונות קיימות יכולת פעולה בלילה, בעלות נמוכה משמעותית לעומת אמצעי ראיית לילה מקובלים בשוק. כרגע, עלות האמצעי עומדת על כחמשת אלפים דולרים ליחידה בממוצע.

מערכת ה"אור" פועלת על ידי הגברת אור קלוש הנמצא בסביבת המטרה, או באמצעות קרן לייזר שמאירה את המטרה. יש לציין כי החיסרון בשימוש בקרן זו - הוא היותה מקור אנרגיה אקטיבי, שעלול לחשוף את המשתמש - באם האויב מצויד באמצעים נגדיים.

הכוונות החדשות של הרטמן מיועדות לשיווק בשלב הראשוני בשוק הצבאי. בהמשך, הן אמורות לצאת גם לשווקים האזרחיים, שם, על פי התכנון, יעשו בהם שימוש ברובי ציד.

סא"ל (מיל') מייקי הרטמן הקים בתחילת שנת 2011 את חברת אמ.אס.אי, חברת בת של אס.די.אס.. באמ.אס.אי. עסקו בפיתוח הכוונות החדשות במשך כחצי שנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית