דיווח: ארה"ב והאמירויות חותרות למכירת F-35 עד דצמבר

במקביל, בודק הממשל האמריקני כיצד לבנות את העסקה כך שלא תפגע בישראל ותעמוד בדרישה לשמור על עליונותה הצבאית. שר הביטחון גנץ ייפגש בוושינגטון עם מקבילו אספר

מטוס F-35. צילום: מתוך אתר חברת לוקהיד מרטין

ארה"ב ואיחוד האמירויות מקוות להגיע לידי הסכם ראשוני למכירת מטוסי F-35 עד חודש דצמבר הקרוב. במקביל, בודק הממשל האמריקני כיצד לבנות את העסקה כך שלא תפגע בישראל.

מקורות המקורבים למו"מ מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המטרה היא להכין מכתב הסכמה לקראת יום העצמאות של איחוד האמירויות שיחול ב-2 בדצמבר. כל עסקה חייבת להשביע את רצונה של ישראל כדי לעמוד בדרישה לשמור על עליונותה הצבאית. כל פריט נשק שמספקת ארה"ב לישראל חייב להיות בעל יכולות עליונות מאשר זה שנמכר לארצות שכנות לישראל.

שר הביטחון, בני גנץ, נמצא בוושינגטון וייפגש עם שר ההגנה מרק אספר.

שגרירות איחוד האמירויות בוושינגטון לא הגיבה על הידיעה וכך גם הבית הלבן. דוברת הפנטגון אמרה לרויטרס כרי המדיניות היא שארה"ב איננה מגיבה על עסקות למכירת נשק עד שהן מקבלות את אישור הקונגרס.

עקב שמירת היתרון הצבאי, לוקהיד מרטין לא מכרה מטוסי F-35 לשום מדינה ערבית. מקורות המקורבים למו"מ מסרו כי קיים רעיון שההגנה האווירית של ישראל תהיה בעלת יכולת לזהות מטוסי חמקן של איחוד האמירויות בעזרת טכנולוגיה המבטלת את תכונת החמקנות של המטוס. רעיון אחר הוא לייצר את המטוסים, כך שיובטח שהמטוסים הישראליים יהיו ברמה יותר גבוהה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית