לפני ואחרי: הפינוי ההיסטורי של שדה דב

משרד הביטחון סיים את פינוי שדה התעופה הצבאי והאזרחי. כעת, פרסם המשרד תיעוד של עבודות ההנדסה המורכבות, במסגרתן פונו קילומטרים של מסלולי אספלט ויותר מחצי מיליון מ"ר של תשתיות. סמל אחד יישאר גם בעתיד. צפו

 

לפני ואחרי - המסלול בשדה התעופה. צילומים: באדיבות משרד הביטחון

משרד הביטחון השלים לאחרונה את פינויו ההיסטורי של נמל התעופה על שם דב הוז ("שדה דב"), לאחר 81 שנות פעילות. שדה דב התפרס על כ-750 דונמים ושימש כנמל תעופה אזרחי וצבאי עד לסגירתו ביולי 2019.

במקביל לתיעוד הפינוי של השדה ההיסטורי, פרסם המשרד נתונים אודות הפינוי: אגף ההנדסה והבינוי פינה בסה"כ יותר מחצי מיליון מ"ר של מבנים צבאיים, סככות מטוסים, גדרות, משטחי אספלט, משטחי בטון וכמובן את מסלול ההמראה באורך 1,741 מטרים. בנוסף, פונו כ-2,500 מטר של גדרות היקפיות.

מגדל הפיקוח יישאר במקומו

אבל לצד הפינוי ההיסטורי, חלק אחד בנמל נותר במקומו - מגדל הפיקוח הוכרז כמבנה לשימור ויישאר כשטח ציבורי בשכונת המגורים העתידית שתוקם במקום. את השטח המפונה ימסור אגף אמון במשרד הביטחון לידי רשות מקרקעי ישראל, כחלק מהסכם שוה"ם לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, לקראת שיווקו להקמת אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר. 

הכתבות הכי נקראות באתר:

משרד הביטחון החל בייצור סדרתי של האיתן

פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

דיווח: אלביט מוכרת עמדות נשק למדינה מוסלמית

אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

רפאל מציעה להודו מערכת כיפת ברזל ימית

אולי יעניין אותך גם

מערכת "להב אור". צילום: דוברות המשטרה

איום הבלונים מעזה: למה ישראל לא רוכשת מערכת יירוט?

מערכת "להב אור" הוכיחה כי היא מסוגלת ליירט בלוני נפץ. עלות מערכת אחת היא כמיליון דולר וייקחו 4 חודשים לפתח אחת עד הקיץ – תקופה בה האיום גובר. התשובה לשאלה מדוע ישראל לא מצטיידת בה טמונה בפוליטיקה עסקית