מחקר: טלוויזיות חכמות שולחות מידע ליישומי צד שלישי

bigstockphoto

הטלוויזיות החכמות בבתים שלנו מדליפות נתוני משתמשים רגישים לחברות כולל נטפליקס, גוגל ופייסבוק גם כאשר מכשירים מסוימים אינם פעילים, כך על פי שני מחקרים רחבי היקף. על פי הפרסום של FT, חוקרים מאוניברסיטת נורת'איסטרן והמכללה האימפריאלית בלונדון גילו כי מספר טלוויזיות חכמות, כולל אלה של סמסונג ו- LG, והדונגלים של Roku ו- FireTV של אמזון, שלחו נתונים כמו מיקום וכתובת IP לרשת נטפליקס ולפרסומי צד ג'. 

הנתונים נשלחו בין אם למשתמש היה חשבון Netflix ובין אם לא. החוקרים מצאו כי מכשירים חכמים אחרים, כולל רמקולים ומצלמות, שולחים גם הם נתוני משתמש לעשרות צדדים שלישיים כולל ספוטיפיי ומיקרוסופט.

במחקר נפרד אודות טלוויזיות חכמות של אוניברסיטת פרינסטון, החוקרים גילו כי כמה אפליקציות הנתמכות על ידי Roku ו- FireTV שלחו נתונים כמו מזהי משתמשים ספציפיים לצדדים שלישיים כולל גוגל. המחקר שנערך באוניברסיטת צפון-מזרח מזרח, שנערך על 81 מכשירים שונים, הן בבריטניה והן בארה"ב, הוא הניסוי הגדול ביותר מסוגו ומצא "מקרים בולטים של חשיפת מידע". החוקרים אמרו כי אמזון, גוגל, אקמאי ומיקרוסופט היו החברות שפנו אליהם לעתים קרובות ביותר, בין היתר משום שחברות אלה מספקות שירותי ענן ורשתות למכשירים חכמים.

נטפליקס מסרה: "מידע שנטפליקס מקבלת מטלוויזיות חכמות שאינן מחוברות מוגבל לאופן שבו נטפליקס מבצעת ומופיעה על המסך. אנו לא מקבלים שום מידע על יישומים או פעילות אחרת בטלוויזיות חכמות. "

פייסבוק אמרה: "מקובל שמכשירים ואפליקציות ישלחו נתונים לשירותי הצד השלישי המשולבים בהם. זה יכול לכלול, למשל, אפליקציה השולחת נתונים לפייסבוק ליצירת ממשק כניסה, או לספק כפתור "אהבתי". "

גוגל אמרה: "כמו מפרסמים אחרים, מפתחי אפליקציות לטלוויזיה חכמות יכולים להשתמש בשירותי המודעות של גוגל כדי להציג מודעות או למדוד את ביצועי המודעות. בהתאם להעדפות המשתמש שנבחרו במכשיר ובהסכמות, המפרסם רשאי לשתף נתונים עם Google הדומים לנתוני המשמשים במודעות באפליקציות או באינטרנט. בהתאם ליצרן המכשירים או לבעל האפליקציה, נתונים שנשלחו ל- Google עשויים לכלול את מיקום המשתמש, סוג המכשיר ואת מה שהמשתמש צופה בו באפליקציה ספציפית כך שניתן יהיה למקד אותם באמצעות פרסום בהתאמה אישית."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית