סלברייט בכותרות בגלל השתתפות בכנס במרוקו

השימוש הפוטנציאלי במוצר סלברייט כדי לחקור את החיים הדיגיטליים של אנשים המבקשים מקלט הוגדר על ידי סמנכ"ל השיווק הבינלאומי של החברה בחודש שעבר במרוקו בכנס בפני פקידים ממשלתיים שנאספו מרחבי העולם. כך לפי פרסום של אתר privacyinternational.org.

לטענת איש המכירות של החברה "77% מהפליטים מגיעים ללא מסמכים ואילו ל -43% יש טלפון חכם במהלך המסע שלהם." - בטענה שבמקום מסמכים, אפשר להשתמש בטלפון של אדם כדי לגלות מי הוא, מה עשה, היכן היה, מתי, ובסופו של דבר למה הוא מבקש מקלט.

טלפונים חכמים חיוניים עבור מהגרים - לא רק לצורך שמירה על קשר, אלא משום שהם אמצעי מפתח שבו הם מתכננים נסיעות ומקבלים מידע, כולל מידע על נתיבים בטוחים וסיכונים פוטנציאליים כגון מבריחים, כמו גם מידע חיוני כאשר הם מגיעים לארץ בטוחה.

על ידי ניתוח הטלפון, Cellebrite יכולה לבדוק את "המסע של האדם ולזהות פעילות חשודה לפני ההגעה", לעקוב אחר המסלול, להפעיל מילת מפתח וחיפוש תמונות באמצעות המכשיר כדי לזהות "עקבות של פעילות לא חוקית", ולסקור את הגלישה ופעילות מדיה חברתית.

מעקב אחר מיקום מתבצע על ידי גישה לרשומות GPS במכשיר, כמו גם למטא נתונים של טלפון (שיכולים להיות, למשל, פרטי המיקום המשויכים אוטומטית לתמונות ולרשתות שאליהן מחובר המכשיר) ומיקומים המבוססים על פוסטים של מדיה חברתית.

לאחר קבלת גישה למכשיר, התוכנה גם מנתחת נתונים המאוחסנים על הענן - אשר בדרך כלל כולל גיבוי קבצים. ניתוח התוכנה של Cellebrite שנערך על ידי Privacy International בשנה שעברה מצא כי הוא יכול לאחזר נתונים אשר המשתמש יאמין שנמחקו.

כאשר נשאל כיצד הם עוקפים את הגנות הסיסמה על מכשירים יקרים יותר אשר יש להם גישה מאובטחת יותר - כגון אלו של אפל - מומחה טכני שעובד בCellebrite אישר לPrivacy International כי "יש לנו חולשות".

כאשר נשאל על ידי הקהל במרוקו על מסגרות משפטיות המסדירות את השימוש בכלי, העריך איש המכירות של Cellebrite כי חוקים חדשים יכולים להיות מוצגים או כבר קיימים כדי לאלץ אנשים לתת את המכשירים שלהם או שיאסר עליהם להיכנס למדינה, אבל בכל מקרה יש בדרך כלל "הסכמה" של מבקשי מקלט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית