אוסטרליה רוכשת ארבעה מטוסי משימה

מדובר במטוסים מסוג G550 יתבססו בבסיס אדינבורו של חיל האוויר האוסטרלי וישמשו את כל הזרועות הצבא  

שר ההגנה של אוסטרליה כריסטופר פיין אמר כי הרכישה של מטוסי משימה מסוג G550 בהיקף 2.46 מיליארד דולר תאפשר לצבא לחזק באופן פעיל את התמיכה בלוחמה האלקטרונית לכוחות חיל הים, האוויר והיבשה לצורך ביצוע פעולות בסביבות אלקטרומגנטיות מורכבות.

"Peregrine היא יכולת לוחמה אלקטרונית חדשה, אשר תשולב ברשתות הלחימה המשותפות של הצבא, ותספק קישור קריטי בין פלטפורמות כולל F-35A Joint Strike Fighter, E-7A Wedgetail, EA-18G Growler, ספינות תקיפה אמפיביות ונכסי קרקע לתמיכה בלוחמת הקרב", אמר פיין.

מטוסי ה-Peregrine יתבססו בבסיס אדינבורו של חיל האוויר האוסטרלי. אותו בסיס ישמש גם עבור מל"ט הטריטון והריפר. "היכולת הזו והאנשים המפעילים אותה יביאו את חיל האוויר לצעד קרוב יותר להפוך לכוח הדור הרביעי של הרשת, ולנצל עוד יותר את מכפילי הלחימה המשותפים בתרגילים ומבצעים", אמר פיין.

לפי הפרסום, הG550 כולל סיבולת של יותר מ -15 שעות, מהירות שיוט של 0.8 מאך ותקרת שירות של 51,000 רגל, והוא מסוגל לספק מודיעין לטווח של כ 400 ק"מ. "כ -425 מיליון דולר יוקצו לחברות אוסטרליות במהלך שלב הרכישה של הפרויקט, כולל 257 מיליון דולר שיושקעו במתקנים חדשים ב- RAAF Base Edinburgh", אמרה לינדה ריינולדס, שר התעשייה לענייני ביטחון.

טרם ברור האם חברות ישראליות ישתתפו בפרויקט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית