מבוכה לסין ורוסיה בעקבות תקיפות צה"ל בסוריה

בתקיפות צה"ל בחודשים האחרונים בסוריה הושמדו בין היתר מכ"מים סיניים ומערכות הגנה אווירית תוצרת רוסיה. כעת צריכות התעשיות של סין ורוסיה להסביר איך קורה שהן לא מסוגלות להתמודד מול חומרה מערבית

סרטון של דובר צה"ל

פרסום של אתר worldtribune חושף את מה שחושבים רבים בשיחות מסדרון בקהילה הביטחונית בעולם - תעשיות הנשק הרוסית והסינית יצטרכו להסביר ללקוחות שלהן את הכשלונות בסוריה מול צה"ל. לפי הפרסום, הושמדו בתקיפות צה"ל האחרונות בסוריה, בין היתר, מכ"ם סיני מסוג JY-27 ומערכת הגנה אווירית מסוג Pantsir-S1.  

אמנם אין בכך כדי להשית על צה"ל את חטא ההיבריס, אך ההצלחות המבצעיות בסוריה מטילות ספק ביכולת התעשיות הסיניות והרוסיות להתמודד עם אמל"ח אמריקאי וישראלי מתקדם אותו מפעיל צה"ל. נזכיר כי רוסיה עד היום לא הפעילה את מערכות הS300/S400 בסוריה, אולם גם כאן עולה השאלה האם היא לא עשתה זאת כדי לא להכניס את עצמה לבעיה.

מערכות הS המתקדמות , בגרסאות שונות, פרוסות במרחב מוסקבה ובגבולות רוסיה מול נאט"ו והן קו ההגנה הראשון מול תקיפה אמריקאית / אירופאית אפשרית מכיוון אירופה. כשלון מערכות אלו בסוריה מול אמל"ח אמריקאי, יכול להעמיד את רוסיה במצב בעייתי מול כוחות ארה"ב החונים באירופה.

נקודה נוספת שצריך לזכור היא כי בסוריה לא הופעל מערך נ"מ מקושר , רב שכבתי, כפי שפרוס בישראל ובמדינות נוספות, כולל רוסיה עצמה. מערך כזה הכולל מכ"מים, מיירטים ואמצעי ל"א לטווחים שונים המנוהלים יחד כמקשה אחת יכול היה , אולי, לשנות את התוצאות בסוריה.  

אין ספק כי האירועים האחרונים בסוריה בהחלט מעלים שאלות לגבי האפקטיביות של חומרה סינית או רוסית, בעיקר בזמן שהלחימה במדינה מתייצבת לטובת אסד ומתחילים דיונים לגבי בניין כוח מחדש של הצבא הסורי. כולל מערך הגנ"א.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית