בשער הנגב מתלוננים: שיבושים באפליקציית פיקוד העורף

https://youtu.be/sRPgBbZYsgc

לאחרונה, בשל תלונות אזרחים על התרעות שגויות והתרעות שווא במערכות הפרטיות, ומאחר וגם במצב תקין ההתרעות מתקבלות באפליקציות בעיכוב, הוחלט בפיקוד העורף למנוע את אפשרות הגישה לקובץ ההתרעות המפורסם באתר. ניתן לקבל את ההתרעות דרך אפליקציית פיקוד העורף בזמן אמין ובאופן מדויק. האפליקציה מבוססת על נתוני מיקום ומערכת GPS ומאפשרת בחירת 3 איזורי התעניינות נוספים.
 
למרות הרצון של צה"ל להשאיר את יישום פיקוד העורף כמקור מידע יחיד, מסתבר שגם הוא לא עובד תקין. כך לפי אופיר ליבשטיין ראש המועצה האזורית שער הנגב. "פניתי הבוקר לפיקוד העורף בבקשה דחופה להסדיר את פעילותה של אפליקציית פיקוד העורף בהקדם. האפליקציה מהווה גורם חשוב בשימור תחושת הביטחון שלנו והיא קריטית בזמני חירום ושיגרה כאחד. בנוסף ביקשתי מפיקוד העורף לבחון את האפשרות להרחבת אזורי ההתרעה (מעל לשלושה הניתנים היום לעדכון) כמו כן חשוב לעדכן בהגדרות, התראה קולית בעת אזעקה." 

תגובת דובר צה״ל:

פיקוד העורף הינו הגורם האחראי להפצת התרעה מפני איומים שונים, הנעשית באמצעות מגוון אמצעים במטרה להגיע בזמן קצר לחשיפה רבה ככל הניתן. גורמים ויזמים פרטיים מפיצים ביישומים שונים את ההתרעות המפורסמות באתר הפיקודי. לאחרונה, בשל תלונות אזרחים על התרעות שגויות והתרעות שווא במערכות הפרטיות, ומאחר וגם במצב תקין ההתרעות מתקבלות באפליקציות בעיכוב, הוחלט בפיקוד העורף למנוע את אפשרות הגישה לקובץ ההתרעות המפורסם באתר.
 
ניתן לקבל את ההתרעות דרך אפליקציית פיקוד העורף בזמן אמת ובאופן מדויק. האפליקציה מבוססת על נתוני מיקום ומערכת GPS ומאפשרת בחירת שלושה איזורי התעניינות נוספים. נדגיש כי כל תקלה שתעלה על ידי משתמשי האפליקציה דרך מרכז מידע פיקוד העורף וברשתות החברתיות תבדק ותטופל במלוא הרצינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית