צבא ארה"ב מחפש להגדיל את כוח האש של חיל התותחנים שלו

בשדה הניסויים YUMA בארה"ב, מנהל חיל התותחנים האמריקאי ניסויים בתותח מתנייע בעל טווח ארוך, כחלק מתוכנית ERCA שמטרתה להגביר את כוח האש של יחידות הצבא בשדה הקרב

מתוך הניסויים (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של צבא ארה"ב)

במטווח הניסויים YUMA  שבארה"ב עורך חיל התותחנים האמריקני ניסויים בתותח מתנייע (תומ"ת) ארוך טווח חדיש, שפגזיו יגיעו לטווח של עד 130 ק"מ ואולי יותר, כך על פי התכנון.

השר הממונה על הצבא בממשלת ארה"ב, מרק אספר, מסר ל-DEFENSE BLOG ולג'יינס כי פרוייקט הארטילריה ארוכת הטווח ERCA יגביר את כוח האש של יחידות הצבא בשדה הקרב וישקף את המגמה לפתח טכנולוגיות חדשות של ירי ארטילרי מדויק וארוך טווח. עד כה במהלך הניסויים הצליח הצבא להגדיל את הטווח לכ-62 ק"מ בהצלחה.

תותחי 155 מ"מ הקיימים הם בעלי טווח מרבי של 30 ק"מ, ואילו התומ"ת (תותח מתנייע) שמפתחים ומנסים יגיע לטווחים של 100 ואף 130 ק"מ. התותח יורכב על פלטפורמה של תומ"ת הוביצר, ובשלבי הפיתוח מגדילים את משקל הכלי ומאריכים את קנה התותח. יש גם שינויים טכנולוגיים בתחמושת ובשיטות הירי.

המומחים האמריקניים מסבירים כי ארטילריה בטווחים כה ארוכים תשווה את יעילות התותחים לזו של רקטות מסוגים שונים בשדה הקרב. עוד הם אומרים כי ירי ארטילרי מדוייק ובעל טווח מוגדל מעבר לקו הראייה – כל אלו תכונות שהן מהוות מענה לצורכי הצבא בזירות אירופה והאוקיאנוס השקט.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית