להק הכטמ"מים של הצי האמריקאי

הצי האמריקאי הקים להק ראשון מסוגו שכולו כלי טיס בלתי מאוישים. בין הכטמ"מים בלהק – הארוסטאר של חברת ארונאוטיקס

מתוך טקס ההשקה (צילום: הצי האמריקאי)

הצי האמריקני הקים להק ראשון מסוגו שכולו כלי טיס בלתי מאוישים המורכב מ-23 דגמים שונים של כלים, אחד מהם הוא הכטמ"מ   AEROSTAR RQ-26 תוצרת חברת אירונאוטיקס  הישראלית. בסיס הלהק החדש יהיה בבסיס הצי במרילנד.

מפקד הלהק, קומנדר מתיו דנסינג, ציין שזה הלהק הראשון בצבא ארה"ב המורכב כולו  מכטמ"מים, והלהק שלו יעסוק בעיקר בניסויים של הכלים ושל שיטות הפעלתם. הלהק, ששמו UX-24, הושק בטקס מיוחד, ונמסר ל-FLIGHT GLOBAL  שהוא מייצג גם את חיל הנחתים (מארינס) ואת כל זרועות הצבא המפעילים כלים בלתי מאוישים.

הצי והמארינס משתמשים יותר ויותר בכטמ"מים למגוון משימות כמו איסוף מודיעין, סיור ותצפית, אך נבחנות גם שיטות הפעלה של כטמ"מים חמושים. כך למשל חברת נורת'רופ גראמן חשפה באחרונה דגם חדיש של כטמ"מ מצויד בפוד למשימות אלקטרוניות והסימנים מעידים שהוא נועד למעשה ללוחמה נגד צוללות.

הכטמ"מ AEROSTAR של חברת אירונאוטיקס מופעל בכמה ארצות בארבע יבשות וצבר כבר 250 אלף שעות טיסה מבצעיות.המטע"ד של הכטמ"מ גדול במיוחד ויכול להכיל חיישנים אלקטרו-אופטיים ואינפרה אדום (EO-IR), מציין לייזר, מכ"מים וחיישני מודיעין תקשורת ומודיעין אותות (COMINT, SIGINT).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית