מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו

וייס הודיע לדירקטוריון החברה על כוונתו לקראת הגעתו לגיל פרישה ותום שש שנות כהונה כמנכ"ל התעשייה האווירית. וייס יישאר בתפקידו עד שייבחר מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית ובתום הליך חפיפה מסודר

יוסי וייס (צילום: התעשייה האווירית)

לקראת הגעתו לגיל פרישה ותום שש שנות כהונה כמנכ"ל התעשייה האווירית, ולאחר שביצע שורה ארוכה של תפקידי ניהול בחברה במשך למעלה מ-20 שנה, הודיע יוסי וייס לדירקטוריון החברה על החלטתו לפרוש מתפקידו, זאת לאחר שייבחר מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית ובתום הליך חפיפה מסודר.

וייס החל לכהן כמנכ"ל התעשייה האווירית, החברה הביטחונית הגדולה בישראל, בשנת 2012. במהלך כהונתו הוביל את החברה לשורה של הישגים, ובראשם גידול מרשים בהיקף החתימה על חוזים חדשים עם לקוחות ברחבי העולם, עד להגעה לשיא חסר תקדים של התקשרויות בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר בשנה החולפת, והבאת צבר ההזמנות של התעשייה האווירית לשיאו בכל הזמנים, כ-11 מיליארד דולר.

יוסי וייס הודה ליושבי הראש ולחברי הדירקטוריון בהווה ובעבר על הגיבוי אשר איפשר לו להצעיד את התעשייה האווירית לגידול משמעותי בעסקיה, לפתיחת שווקים חדשים ברחבי העולם, לחתימה על חוזי ענק גלובליים למול התחרות העזה עם תאגידי ענק בינלאומיים ולהישגים טכנולוגיים יוצאי דופן, תוך הפיכתה של התעשייה האווירית לחברת ההייטק הגדולה במדינה. כל זאת לצד יישומה של תכנית צמיחה מרחיקת לכת הכוללת התייעלות, צמצום מצבת כוח האדם ומיקוד עסקי.

"אני מסיים את כהונתי כמנכ"ל החברה הביטחונית המובילה בישראל, שהיא גם חברת ההייטק הגדולה בארץ, לאורך שנים מהמוצלחות והסוערות בתולדותיה. הישגי השנים האחרונות מאפשרים לחברה לצעוד לעשור הקרוב כשהיא ערוכה לתחרות בשווקים הגלובליים ומוערכת בעולם כחברת טכנולוגיה חדשנית ומובילה. אני גאה להשאיר בחברה תשתית טכנולוגית ועסקית איתנה ותרבות ארגונית התואמת את הסביבה העסקית העכשווית.  כל אלה מתבססים על הנכס הגדול ביותר של התעשייה האווירית- ההון האנושי שלה: עובדיה ומנהליה. אעביר בגאווה ובסיפוק את שרביט הניהול לדור הבא של מנהלים מוכשרים, תוך בטחון מלא שישכילו להמשיך ולהצעיד קדימה את  התעשייה האווירית ולשמר את תרומתה העצומה לביטחון מדינת ישראל ולכלכלתה", אמר וייס.

בשבועות הקרובים תוקם ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית. המנכ"ל סיכם עם יו"ר דירקטוריון החברה, הראל לוקר, כי יישאר בתפקידו עד לבחירת מנכ"ל חדש ולאורך תקופת החפיפה הנדרשת לטובת העברת מקל חלקה בכל הקשור לתחומי פעילותה הרבים והמגוונים של החברה.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית הראל לוקר אמר: "הגעה לגיל פרישה היא אבן דרך משמעותית בחייו של כל אדם, ובוודאי בתפקיד זה. בשמי, בשם הדירקטוריון והחברה כולה, אני מודה ליוסי מקרב לב על 6 שנים משמעותיות ביותר כמנכ"ל החברה הביטחונית והטכנולוגית המובילה בישראל ועל 20 שנות עבודה וניהול למופת בחברה. יוסי השכיל להוביל ולנווט את פעילותה המורכבת של התעשייה האווירית במקצועיות ובנחישות, למול האתגרים העצומים שבהובלתה של חברת ענק עסקית וממשלתית בשווקים הגלובליים התחרותיים. הישגי השנים האחרונות תחת הובלתו של יוסי הם מרשימים בכל קנה מידה. תרומתה האדירה של התעשייה האווירית לביטחון מדינת ישראל וכלכלתה הועצמה בשנים אלו לאין שיעור. אנו נמשיך לפעול בדרך אותה התווה יוסי, במטרה להבטיח את המשך העמקת אחיזתה של התעשייה האווירית בשווקים העולמיים ואת צמיחתה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית