"הכטב"מ שיכול להגיע עד איראן"

חיל האוויר נערך לקלוט בקרוב שלושה מטוסים ראשונים ללא טייס מסוג "הרמס 900". המטוסים יכולים להגיע לטווחים של אלפי קילומטרים

"הרמס 900" (צילום: אלביט מערכות בע"מ)

חיל האוויר הישראלי צפוי לקלוט בקרוב את כלי הטיס הבלתי מאויש (כטב"מ) "הרמס 900" מתוצרת חברת אלביט מערכות, לקראת כניסתו לשירות מבצעי.

קצין בכיר בחיל מסר ל- ישראל דיפנס כי חיל האוויר שותף בתהליך הפיתוח של הכטב"מים מסוג זה, שצפויים לפעול במסגרת טייסת שמפעילה כבר כיום את הכטב"מ "הרמס 450", אף הוא מתוצרת אלביט מערכות.

ה"הרמס 900" נבנה כמטוס המיועד לשיוט בגובה בינוני- ובשהות ארוכה – Medium Altitude Long Endurance. הוא בעל נתונים כפולים מן המטוס הוותיק יותר מבחינות רבו: מוטת הכנפיים שלו היא 15 מטרים. המשקל המירבי של המטען הייעודי שלו (המטע"ד) הוא 350 ק"ג, וגובה השיוט שלו - כ30 אלף רגל. מבחינת היכולת שלו לשהות ברציפות באוויר – היכולת של המטוס החדש היא יותר מאשר כפולה: המטוס יכול לפעול ברציפות במשך יותר מ-40 שעות.

מומחים מעריכים כי זמן שהייה ארוך זה, והעובדה שעל המטוס הותקנו מערכות תקשורת לוויניות, יכולים לאפשר לו לפעול בטווחים של אלפי קילומטרים, כולל בארצות רחוקות כמו איראן.

ה"הרמס 900" יכול לשאת מטע"דים מתחת לגחון וגם מתחת לכנפיים. ניתן להחליף אותם בתוך זמן קצר - כדי להתאים מצלמות ואמצעי תצפית אחרים למשימות יום או לילה.

חיל האוויר בוחן ומפעיל את הכטב"מים במסגרת טייסות ייעודיות, כאשר מחלקת "כטב"מ, מודיעין וחלל", אחראית על הנושאים הטכניים הכרוכים בהפעלת מערכות אלה ותחזוקתן בכל שעות היממה ובכל מזג אוויר. "בעוד שנים לא מעטות שליש מכלי הטיס בשרות חיל האוויר הישראלי יהיו כטב"מים", אמר קצין בכיר בחיל האוויר הישראלי ל"ישראל דיפנס".

 

You might be interested also